• nihka

SD varför är du för / emot?

Gabbe76 skrev 2018-07-21 20:29:03 följande:
    Och sedan när fick du något tolkningsföreträde? Skrattande

Du har ju visat i inlägg efter inlägg att du inte har en susning om något som rör SD. Vare sig deras nuvarande eller historiska politik. Du bygger din uppfattning på hörsägen och rykten som du vill omvandla till sanning. Det finns ett bra uttryck för det hela och det är att en lögn inte blir mera sann bara för att den upprepas. Tänk på det!
    Klart jag har tolkningsföreträde när det gäller vad jag har upplevt på FL. Jag har inte bett så många SDare att vara så oinsatta att de inte vet att deras parti har ett PRINCIPPROGRAM - du visste visst inte heller det, men läs på lite så ser du att jag har rätt samt att SD inte har någon integrationspolitik.

Typiskt indignerad respons från okunniga som inte föerstår att de är okunniga att påstå att jag ljuger när jag korrekt redogör för SDs politik.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 20:31:33 följande:
    Okej, Omröstningstrådar......minns inga men de kanske är vanliga? Inget jag noterat. Du kanske känner många SD:are och det är ju illa om de är helt vilseledda och inte vet vad partiet står för.
    Jag uppmanar rätt som det är SDare här att läsa på om SDs politik. Gabbe# till exempel.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 21:04:57 följande:
    Kan du ge exempel på vilken SD-politik som du inte gillar? Det senaste i invandringsfrågan är ju den så kallade "gymnasielagen" som dissats av alla instanser och som skulle ge 9000 unga män med oklar identitet och ålder asyl om de pluggade på gymnasiet......*typ*.
    Ett axplock: SDs sunkiga assimileringspolitik, sänka gränsen för abort, att man röstar emot nya strängare miljökrav och så deras retorik, att säga sig föra det svenska folkets talan. Inte min iaf och en klar majoritet av det svenska folket som röstar på något annat parti än SD.

Jag skulle skicka hem de 9000 imorgon om jag fick bestämma och det är det fler partier än SD som vill.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:02:26 följande:
    Min yngsta dotter kom hem från skolan (gymnasiet) och sa att hon hört att SD ska "förbjuda abort". Så fel kan det bli i överföringen av tankar och nyheter. Jag påverkar inte mina döttrar och vet inte om de är sossar, F! eller Miljöpartister etc. Vi pratar inte politik. MEN jag kände mig tvungen att genmäla att SD vill sänka abortgränsen för det är ju olyckligt om gränsen för när prematura barn kan räddas (enorma framsteg) och den när man kan abortera. Aborterade barn ska inte ligga och flämta efter luft och självdö! KANSKE kan man vara så "grym"(?!) så man säger till den presumtiva mamma att du kan inte hur länge som helst. Kanske ska det räcka med tio veckor?
    Fast man ska inte försöka "rädda" aborterade foster utan tillämpa metoder så de inte kommer ut och visar livstecken.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:03:35 följande:
    *vela
    Jaha. Så du tror kvinnor som väljer att göra abort efter vecka 10 "velar". OK
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:03:35 följande:
    *vela
    Jaha. Så du tror kvinnor som väljer att göra abort efter vecka 10 "velar". OK
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 22:31:28 följande:
    Återigen - dina lögner blir inte sanna bara för att de återupprepas.

För övrigt kan inte SD hållas ansvariga för de rödgröna och alliansregeringarnas totala haveri i asylpolitiken.

Så okunnig kan du vara själv. Du tycks ju inte ens veta vilka som styrt de här landet under de senaste decennierna. Ingen lyssnar på dig.
    Jag talar sanning när jag berättar om SDare som tror SD har ett partiprogram och en integrationspolitik och du tycks hörs till de oinsatta.

För övrigt, klart inte SD är ansvaiga för något eftersom de aldrig gjort något - mer än gafflat förstås

Eftersom jag vet vad jag pratar om kan du fråga mig om allt du inte vet om SDs politik.

Klart jag vet vilka som har styrt landet de senaste decennierna - tänk typ alla utom SD
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:29:40 följande:
    Så du tänker döda dem med...gift? I min värld så aborteras endast barn/foster sent i grav om de bär på en svår sjukdom eller om mamman riskerar dö av förlossningen. Det kan verka brutalt och okänsligt(?) men om man tänker att förr i tiden så TVINGADES man föda oönskade barn så kan man tycka att det räcker med 10 veckors betänketid? Grymt! Absolut men liksom i en annan tankevärld rätt rimligt?
    Nej, inte gift - det förstår du väl. Vecka 18 är inte sent. Det är inte ens halvvägs.

Ja, rösta på SD om du vill satsa på att förbjuda abort efter vecka 10 och se till att man försöker rädda alla foster som kommer ut.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:13:14 följande:
    Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?
    Jaha. Det finns inga SDare i skogstrakter. Sverige är ju till stora delar täckt av skog så det innebär att Sverige till stora delar inte bebos av SDare.

Nej, jag är moderat och det är kossorna också
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:34:49 följande:
    Tror också att de är CP:are. De får ju både jordbruksstöd och glesbygdsstöd från Bryssel. Skrattande

För övrigt förespråkar ju SD "närområdet" när det råder krig och kris. Brinner det i Jämtland kan det ju vara befogat att fly till Dalarna eller Västernorrland. Man behöver inte fly till Australien eller Amazonas Skrattande
    Ett förslag väldigt mycket i linje med SD-synen eftersom det även brinner i Dalarna och Västernorrland. Bra jobbat Gabbe att få med dig och dina dit

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/viktigt-meddelande-till-allmanheten-om-skogsbrander
Svar på tråden SD varför är du för / emot?