• nihka

SD varför är du för / emot?

Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-22 23:09:05 följande:
    Ett val går ut på precis vad det låter. Man kan inte ignorera så många av svenska folkets röster. Det går emot vad politik är för något. Svenska folket har röstat och då går man efter det
    Klart man kan när de andra är mångfalt fler.

Precis. Svenska folket har röstat och en MAJORITET röstade INTE på SD.

Så där har SD tuggat på ända sedan de först kom in i riksdagen med sina ynka 5,7% att det skulle vara "odemokratiskt" att ingen ville ha något med dem att göra.

Snacka om sandlådefasoner!

Skulle skratta ihjäl mig om AFS som SD kallar "Alternativ för sparkade" (från SD) kom in i riksdagen och började gasta om att det är odemokratiskt att inte SD vill samarbeta med sina gamla utkastade medlemmar. Hahaha!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-22 23:18:09 följande:
    Hur mycket vet du ens egentligen..? Har du någon som helst aning om hur pass olika exempelvis SD och NMR är, hur tusan tror du att DESSA skulle kunna samarbeta (om du nu är seriös alltså)?? Liksom HUR skulle det ens fungera ifall SD skulle samarbeta med ett gäng tokstollar med bristande verklighetsförankring?
    Ungefär så tänker alla de andra riksdagspartierna om SD
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-22 23:14:06 följande:
    Eller oxå är det i såna fall kanske just för att SD inte får någon makt det lär bli kaos och kanske i värsta fall inbördeskrig..? Man vet ju inte...
    Jo, om en minoritet anser att deras vilja ska trumfa majoritetens och de börjar terrorrisera. Men man ska inte släppa fram någon bara för att de är hotfulla. Tänker på hur man ska handskas med terrorister.
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-22 23:38:10 följande:
    Fast frågan är ju då om det verkligen är så på alla sätt o vis när det gäller SD, eller om det snarare är en uppfattning (oxå den i brist på verklighetsförankring) som dessa andra riksdagspartier låst sig i i en vägran att överväga att ändra på...
    Det räcker med att det är så på flera sätt och vis.
  • nihka
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-22 23:41:50 följande:
    du försöker inbilla dig om att det inte är så men det ser inte ut så i verkligheten. SD är Sveriges näst största parti så jo en MAJORITET av folket har röstat på SD.
    En  MAJORITET är mer än 50%.

Har du fler saker att säga som visar din bristande verklighetsförankring?
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-22 23:52:20 följande:
    Men tänk så är det inte så då..?;P
    Hur du än vänder och vrider på det vill ingen av de andra riksdagspartierna ha något att göra med SD för att man inte gillar deras politik.
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-23 00:05:38 följande:
    Eller oxå blir det istället sossarna och vänstern som börjar kriga, man vet ju aldrig...
    Du har krig på hjärnan.
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-23 00:34:42 följande:
    Yes I have, JAG VILL KRIGA!!!;D
    Läskig syn. Hejdå!
  • nihka
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-07-23 00:56:04 följande:
    Ser du människor som presenter???!!! O-: Fyfan alltså....!!!!!!!xDVilken skum människosyn du måste ha...

...........jag menar som typ vill ge mig i present till SD:'(((
    En del inlägg är bara FÖR korkade att kommentera.
  • nihka
    Anonym (grev) skrev 2018-07-23 11:19:34 följande:
    Det är ju precis det som sker.

Folk som evakueras, SDare eller inte, får tak över huvudet i närområdet i någon byskola eller församlingshem i grannsamhället någon mil bort.

Och hjälpen strömmar till.

En perfekt illustration av "hjälp på på plats".
    En perfekt illustration av vad man gör vid lokala och kortvariga katastrofer för man man räknar väl inte med att det ska brinna i 5-20 år och ta sig i hela landet?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?