• tobbe01

SD varför är du för / emot?

Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 16:17:36 följande:
    Jo det är det faktiskt, det är ganska enkelt.

Du kan låta bli att rösta på en partiledning som gick med i ett rasistiskt parti.
    Eller så gör jag som i förra valet. Lägger min röst på SD och Jimmie. Ja så får det bli
  • tobbe01
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-21 16:23:22 följande:
    FM speglar inte ett skit. Samma "tyckarmaffia" som tillåts att bre ut sig i alla trådar där någon vågar säga något bra om SD. Att dra upp gammal skit är mer relevant än hur dagens mer öppna SD ser på det alltmer krisande samhället med en galopperande våldtäktsvåg och ett numera vardagligt gangsterkrig på våra gator. Men kanske även dom vaknar när skiten även når dom.
    Det man kan göra är att i lugn och ro invänta höstens val och själv se till att man går till valurnan och lämnar sin röst. Detta val kommer, för mig, att vara det mest rafflande jag upplevt sedan det handlade om kärnkraft och Fälldin hade oförtjänt medvind. Det året följde jag för första gången en valvaka. I höst tror jag inte att jag orkar........ ....eller kanske
  • tobbe01
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 19:36:18 följande:
    Det mest spännande tror jag inte inträffar under valvakan, utan under de förhandlingar som kommer ske dagarna och veckorna efter valet.

Inget av de tre blocken lär ju få någon egen majoritet. DÖ är död och ingen vill nog ha det konceptet tillbaka. Alla partier tävlar om att ta avstånd och kungör att de inte kommer göra sig beroende av SD. Samtidigt är det få som tror att S+M kommer bilda regering tillsammans och därigenom göra SD som oppositionsledare. Dilemmat är väl att riksdagspartierna utom SD målat in sig i ett hörn angående relationen till SD och nu sitter de fast i prestigen. De har samtliga beröringsskräck och denna beröringsskräck och uttalade ambition att agera tvärtom SDs synsätt i flyktingfrågan gör att stödet ökar för SD dag för dag.

Jag personligen tror faktiskt att det vore bäst att sätta sig ned vid förhandlingsbordet och samtala med SD, om man inte vill att SD ska få egen majoritet vid valet 2022.
    Kanske blir SD största parti? Blir inte förvånad om det blir så. De kommer dock inte att få över 50% för det blir inte förrän 2022. Kanske inte ens då. MEN det blir ju rätt pinsamt och märkligt om all svensk media gör ner SD även om de representerar 25%+ av landets väljare. Det är en sak att spy galla över amerikanarnas "felval". Liksom det kan man dilla om fram och tillbaka i tevesoffan...................men TÄNK om Jimmie blir segrare i det svenska valet. Räcker sofforna i svt till?
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 20:23:47 följande:
    Vem sa att det var positiva trådar om SD? Jag pratade om omröstningstrådar där man anger vem man röstar på. Ja, all reklam är bra reklam sa Hitler om förintelselägren...

De flesta SDare jag har pratat med här vet väldigt lite om sitt eget partis politik. Man tror det finns ett partiprogram, troligtvis för att man inte har läst på och det är ju inte heller helt ovanligt att man prisar SD för deras integrationspolitik när de inte ens har någon
    Okej, Omröstningstrådar......minns inga men de kanske är vanliga? Inget jag noterat. Du kanske känner många SD:are och det är ju illa om de är helt vilseledda och inte vet vad partiet står för. Be dem läsa på och kanske blir de MP eller F! VIPS (vem vet). Under kan hända. Själv är jag upplyst, påläst, rätt mogen och klok och min röst går IGEN till Jimmie och SD. Förra valet röstade jag t om i kyrko-dito för första gången för att rösta SD. Nu har jag gått ur svenska kyrkan så nu kan jag inte det (trist men jag klarade inte hon den där Jackelén)
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 20:33:37 följande:
    Det är sällan någon som är för SD presenterar något verkligt förslag från SD som inte rör invandring.
    Sedan när man frågar SD:are om andra frågor har dom ingen aning om vad SD vill och ofta vill något helt annat själv.

SD är ett enfrågeparti som inte har någon reell plan eller lösning på de problem som ställs inför.

Hur ser SD på frågorna kring privatsparande?
    Privatsparande? Lägg pengarna i madrassen. Det är win win alla gånger. SD tycker till i många frågor men man ser det man vill se.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 20:54:09 följande:
    Jag uppmanar rätt som det är SDare här att läsa på om SDs politik. Gabbe# till exempel.
    Kan du ge exempel på vilken SD-politik som du inte gillar? Det senaste i invandringsfrågan är ju den så kallade "gymnasielagen" som dissats av alla instanser och som skulle ge 9000 unga män med oklar identitet och ålder asyl om de pluggade på gymnasiet......*typ*. Ingen normal svensk förälder vill ha okända unga män i sin dotters klass. Inte ens den mest frigjorda, ömsinta miljöpartisten som finns att hitta. MEN de går ju inte just på MIN unges skola.......................!
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 21:45:39 följande:
    Ett axplock: SDs sunkiga assimileringspolitik, sänka gränsen för abort, att man röstar emot nya strängare miljökrav och så deras retorik, att säga sig föra det svenska folkets talan. Inte min iaf och en klar majoritet av det svenska folket som röstar på något annat parti än SD.

Jag skulle skicka hem de 9000 imorgon om jag fick bestämma och det är det fler partier än SD som vill.
    Min yngsta dotter kom hem från skolan (gymnasiet) och sa att hon hört att SD ska "förbjuda abort". Så fel kan det bli i överföringen av tankar och nyheter. Jag påverkar inte mina döttrar och vet inte om de är sossar, F! eller Miljöpartister etc. Vi pratar inte politik. MEN jag kände mig tvungen att genmäla att SD vill sänka abortgränsen för det är ju olyckligt om gränsen för när prematura barn kan räddas (enorma framsteg) och den när man kan abortera. Aborterade barn ska inte ligga och flämta efter luft och självdö! KANSKE kan man vara så "grym"(?!) så man säger till den presumtiva mamma att du kan inte hur länge som helst. Kanske ska det räcka med tio veckor?
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2018-07-21 22:02:26 följande:
    Min yngsta dotter kom hem från skolan (gymnasiet) och sa att hon hört att SD ska "förbjuda abort". Så fel kan det bli i överföringen av tankar och nyheter. Jag påverkar inte mina döttrar och vet inte om de är sossar, F! eller Miljöpartister etc. Vi pratar inte politik. MEN jag kände mig tvungen att genmäla att SD vill sänka abortgränsen för det är ju olyckligt om gränsen för när prematura barn kan räddas (enorma framsteg) och den när man kan abortera. Aborterade barn ska inte ligga och flämta efter luft och självdö! KANSKE kan man vara så "grym"(?!) så man säger till den presumtiva mamma att du kan inte hur länge som helst. Kanske ska det räcka med tio veckor?
    *vela
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 22:22:27 följande:
    Fast man ska inte försöka "rädda" aborterade foster utan tillämpa metoder så de inte kommer ut och visar livstecken.
    Så du tänker döda dem med...gift? I min värld så aborteras endast barn/foster sent i grav om de bär på en svår sjukdom eller om mamman riskerar dö av förlossningen. Det kan verka brutalt och okänsligt(?) men om man tänker att förr i tiden så TVINGADES man föda oönskade barn så kan man tycka att det räcker med 10 veckors betänketid? Grymt! Absolut men liksom i en annan tankevärld rätt rimligt?
  • tobbe01

TÄNK som det kommer låta i Svt i höst efter valet. Tevesofforna kommer bli smockfulla med indignerade "insatta" som ska förklara hur det kom sig att svennebanan röstade så "fel". SD? Men HERREGUD att de blev vinnare i valet. Svensken är vilseledd och korkad........ Liksom precis som man inte kan fatta att amerikanarna valde TRUMP ...när gamla tanten Hillary (som är gift med en otrogen lögnare) skulle varit rätt. Om jag varit amerikan skulle jag ALDRIG röstat på den skatan.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?