• tobbe01

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-07-21 22:57:50 följande:
    Jodå, det är många som lyssnar och läser och som förstår att SDs principprogram är deras egna. Vem skulle ha skrivit det åt dom menar du?

Det här snappade jag upp från fejjan där det både lästes och lyssnades också

"Till alla SDare som flyr skogsbränderna:

Stanna kvar, så hjälper vi er på plats "
    Är du på riktigt? Allvar? Jämför du skogsbränder i Sverige med asylsökande från Somalia eller Syrien? Den där fula gröna gubben du signalerar med säger allt. Du vill provocera. Och VIPS går jag i fällan. Det funkar. Jag tror inte att det är SD:are  som flyr elden med sina djur. Folk på landsbygden med kossor är väl rimligtvis centerpartister? Var jag bonde så skulle jag rösta C för så har ju bönder gjort i alla tider och det kan ju aldrig vara fel!?
  • tobbe01
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-21 23:19:47 följande:
    Får Jimmie makt lär Sverige drabbas av allvarligare saker än pest och kolera! Han och SD är rena rama katastrofen.
    Och hur tänker du då? VAD händer om SD får rejäl makt tror du?
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:28:42 följande:
    Jaha. Det finns inga SDare i skogstrakter. Sverige är ju till stora delar täckt av skog så det innebär att Sverige till stora delar inte bebos av SDare.

Nej, jag är moderat och det är kossorna också
    ?? Fattar inte vad du menar. Har du kossor som är moderater? Hur har du luskat ur dem det? Varför är dom moderater? Är det inte bättre om de röstar på det gamla "bondepartiet" Centern. ....eller finns det inget landsbygdsparti på riktigt längre? ......Kanske är landsbygden körd och inte mig emot. Jag älskar staden.
  • tobbe01
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-21 23:37:24 följande:
    Jag tror inte, jag VET!!! Att förklara för SD-anhängare är lönlöst efter som de vägrar se saker och ting med ett öppet sinne. De lever i sin lilla trångsynta värld och vägrar tänka utanför den lilla boxen.
    Men du kan ju förklara för mig! Jag är öppen och mottaglig. VAD händer om SD får riktig makt i vårt land tänker du?
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:51:52 följande:
    Det är vanligt att SDare inte förstår att vara emot SDs politik inte automatiskt är detsamma som att vara "vänster".
    Jaså? Jag röstar SD och inte bryr jag mig om vad vänstern F! eller f..n och hans gamla moster tycker. Jag är min egen lyckas smed och gör mitt HELT EGNA val. Den dag jag börjar fråga andra vad jag ska tycka är jag senildement.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 23:58:58 följande:
    Nej, SDare är de tvångsmässigt gnälliga och så gnälliga att de till och med är emot sin egen grundpolitik som assimilering fast inte assimilering utan (vissa) minoritetsfolk (kanske).
    Kan du utveckla? Varför är vi SD:are mot assimilering? Minoritetsfolk? Hrm kan du mena samer? Du ska veta att samerna inte alls kallar sig svenskar utan de är stolta SAMER. De har sin egen riksdag/ting och sitter inte och grinar och vill vara svennebanan. SAME blir man inte på en höft utan det krävs blodsband och släktled. .
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 00:21:54 följande:

Hur ska ni ha det? Assimilering eller inte? Assimilering och att erkänna minoritetsfolk (om än bara vissa) går ju stick i stäv med varandra.

Så SD erkänner inte att det finns samer i Sverige? Det är ju riktigt märkligt. De har ju sitt eget sameting och en rejäl makt i sin sfär. Säger Jimmie att de inte finns eller vad säger han? Värt att notera är att "äkta" samer (blodsband släktled) INTE kallar sig svenskar utan SAMER:
  • tobbe01
    Gabbe76 skrev 2018-07-22 00:19:54 följande:
    jämtar, dalmasar och västernorrlandsinvånare är alla välkomna att söka asyl i Stockholm.
    Blir jag hotad med en pistol mot skallen kan jag överväga att flytta till Stockholm. Jag har bott där ett stenkast från Hötorget och vill aldrig tillbaka. Här i Sundsvall har det regnat hela dagen. En härlig sval och regnig dag och jag hoppas kossorna på landet mår bra.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 00:37:48 följande:
    Var frågan otydligt ställd? Jag försöker med stora bokstäver:
    HUR SKA NI (SD) HA DET? ASSIMILERING ELLER INTE? ASSIMILERING OCH ATT ERKÄNNA MINORITETSFOLK (OM ÄN BARA VISS) GÅR JU STICK I STÄV MED VARANDRA.

Eller visste du inte att SD som enda riksdagsparti förespråkar assimileringspolitik?
    Ja jag vet faktiskt inte om SD tycker att samerna ska skita i sitt sameting och bli svennebanan fullt ut. Har svårt att tro det för det verkar obegåvat. Liksom samer är inga stackars rumpnissar som jojkar i fjällen utan de är starka medborgare i vårt land OCH SAMER.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 07:57:05 följande:
    Summa summarum, du vet inte vilken politik ditt parti SD står för assimilering eller att tillåta (om än bara vissa) minoritetsfolk. Vad ovanligt. Ytterligare en SDare som inte vet vad de röstar på.

Din inställning till minoritetsfolk stämmer bättre överens med vilket som helst av de andra riksdagspartierna som förespråkar integreringspolitik. Assimilering som är en grundbult i SDs ideologi även om de velar i frågan i sin iver att inte stöta sig med någon är förstås oförenligt med minoritetsfolk.
    Så du tänker att om SD får makten så är det slut med samerna? De får ta av sig kolten och sluta jojka? Jag har väldigt dålig koll på samernas liv och det tror jag inte jag är ensam om(?) Hörde på radion häromsistens att de flesta svenska samerna bor i Stockholm så de är ju rätt bra integrerade i majoritetssamhället.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 08:14:21 följande:
    Jag tänker mig att du inte är insatt i SDs politik och att SD i praktiken velar i sin politik.

Eftersom SD aldrig kommer få någon makt är det inte intressant att spekulera i var de kan landa i sitt velande.
    Vi får väl vänta till EFTER valet åtminstone innan vi räknar ut SD? Jag är rätt säker på att de kommer göra ett KANONVAL och visst kommer de andra töntarna att leka vidare och låtsas att SD inte finns men det blir ju pinsamt.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-22 08:35:36 följande:
    Jaha. SD ska tala om var de kanske landar i sitt velande EFTER valet.

Det är ingen som låtsas att SD inte finns, man vill bara inte ha något med dem att göra. Det är en demokratisk rättighet att välja politisk samarbetspartner och om ALLA väljer bort SD så beror ju det på SD.

Det finns dock goda chanser att SDs väljakår splittras upp iom att ett antal nya högerstukade partier bildats och gör entré i det svenska riksdagsvalet. Det kanske hjälper SD med sitt velande.
    Ja vi får helt enkelt vänta och se. AFS tar säkert en del röster och vi får se hur de klarar sig i valet. Jag tycker inte SD velar hit och dit faktiskt utan där har väl vår statsminister rekordet? Svetsarn från Ö-vik imponerar inte på mig.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?