Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SD varför är du för / emot?

Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 22:54:36 följande:
    V 12 eller 13, någonstans måste ju gränsen sättas annars flyttar man fram och fram. Jag skrev att det är min åsikt dessutom. Jag tycker att man inte behöver längre betänketid än så, och har man särskilda skäl ska man givetvis ha rött att ansöka om det senare.
    Varför inte låta gränsen vara där den är idag d.v.s. i vecka 18? De allra flesta aborterna utförs ju ändå före vecka 13 så antal aborter kommer inte minska särskilt mycket när SD vill förhindra kvinnor att själv fatta beslut om en abort. Det som händer är bara att det blir knepigare för det mindre antal kvinnor som uppmärksammar att det är gravida efter den 12 graviditetsveckan och krångligare för kvinnor som vill genomgå abort pga. av medicinska orsaker (modern eller fostret). 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 23:10:47 följande:
    Vad jag vet är det inte speciellt krångligt att få abort i DK pga medicinska orsaker. Tycker det är synd att anpassa en lag efter det fåtal det är som upptäcker en graviditet senare. Tyvärr slinker det igenom folk med dåliga anledningar som åh nej, min pojkvän dumpade mig, eller andra som plötsligt ångrar sig, eller ve,ar för länge (har själv kommenterat i sådana trådar här på fl).

V 12 funkar bra i övriga EU ingen som klagar, så det borde funka finfint i Sverige också. Rätten till abort finns, och möjlighet att söka om det senare finns.

Faktum är att abortlagstiftningen fungerar utmärkt i Sverige och vi har som nation ingen anledning att anpassa den utifrån andra EU länder vars abortlagstiftning har påverkats av katolska och protestantiska kyrkan. Dessutom så är det många som misstänker att SD plan, i likhet med andra högernationalistiska krafter, är att begränsa abortlagstiftningen ännu mer och att begränsningen till den 12:e veckan är bara ett första steg.  Att SD kräver att sjukvårdspersonal ska ha rätt att vägra att ge vård till kvinnor som vill genomgå abort eller som vill ha hjälp med preventivmedelsutprovning visar också att SD har en mycket extrem syn på aborter.

• KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-01 23:23:12 följande:

Attans. Men alla tycker inte som du. Vi är många som anser att vi ska ändra gränsen.

En överväldigande majoritet av svenska folket står bakom nuvarande abortlagstiftning.
  • KillBill
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 23:27:34 följande:

Nu kommer kyrkosnacket ännu en gång. Abortlagstiftningen funkar som sagt utmärkt i DK (där jag bott i många år) och det är ingen kyrka som pressar för 12 veckor. Med lägre abortgräns tror jag fler barnmorskor etc skulle vara ok med att de emellanåt utförde aborter, som det är idag förstår jag att de backar.

Att något parti skulle lyckas genomföra ett totalt abortförbud är helt omöjligt. Det kommer aldrig att hända.

Titta på SDs kompisar i extremhögern i USA, där finns krafter som vill totalförbjuda aborter.
  • KillBill
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 23:42:51 följande:

Tror igen att folk står bakom att vi har aborträtten, men är inte så säker på att en majoritet står bakom fri abort till v 18.

I en SOM-undersökning från 2014 svarade bara fem procent av de tillfrågade att det är ett mycket bra förslag att införa begränsningar av den fria aborträtten så som den är utformad idag..
  • KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 00:11:02 följande:

Kompetenta? Kan räkna? Nationalekonomi?

Case i point:

Detta är alltså landets finansminister (i några dagar till) som får hjälp av sin motståndare med att läsa en budget.

"Ja DÄR?!"

*tittar förvånat på pappret framför sig*

Finansministern.

Det är den nivån (en del) av våra politiker håller. På högsta nivå. Argumenterar utifrån siffror de inte förstår sig på.

Svenska Dagbladet har avslöjat att det saknas 30 000 000 000 kr i SDs budget. SD lyckades inte ens få sin egen budget att gå ihop. Sicka amatörer.
  • KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 09:25:39 följande:
    Ja, amatör är i stort sett det enda omdöme man kan ge din finansminister som inte ens klarar av att läsa innantill i ett papper.

Lite kaxigt slänger hon fram pappret och  säger "Vart då? Vart då? Var står det?" och tror att hon ska sätta sin motståndare i klistret.

Motståndaren tar pappret, ringar in med sin penna och säger: "Här står det! Varsågod!"

Finansministerns svar: "Jaha, där?! Oj då!" och tittar sedan förbryllat på pappret.

Hur går det förresten med er kampanj att locka skolbarn att bli medlemmar i Socialdemokraterna genom att muta dem med energidryck? Såg inte så snyggt ut i media, det får du erkänna.

Som sagt, Svenska Dagbladet har avslöjat att det saknas 30 miljarder i SDs budget. Det måste vara rekord i politisk amatörmässighet.

Du upprörs över att Socialdemokraternas ungdomsförbund har bjudit ungdomar på energidryck efter att de blivit medlemmar i SSU. 

Tycker du inte att det är betydligt mer allvarligt att 
    en underårig kvinna i Ungsvenskarna blev våldtagen efter att ha blivit bjuden på sprit av en anställd på SD:s riksdagskansli?

Är det inte mer alarmerande att flera kvinnor i moderaternas ungdomsförbund berättat om sexuella trackaserier, våldtäkter, och att minderåriga har serverats alkohol och att ledningen för MUF och Moderaterna inte har agerat?

"De flesta blev obekväma i mitt sällskap, jag var mer som en observatör och var inte så rolig att vara med. Många hetsade mig att dricka, äldre killar framför allt. Det var många minderåriga tjejer med i Muf som bjöds generöst på alkohol. Många äldre killar var på dem"

"En anställd på SD:s riksdagskansli är polisanmäld för våldtäkt. Offret, en 16-årig flicka, säger att han bjöd henne på alkolhol och tvingade till sig sex"

https://www.dn.se/nyheter/politik/utbrett-problem-med-sexuella-trakasserier-och-mobbing-i-muf/

www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A/sd-man-pa-riksdagskansliet-utreds-for-valdtakt

• KillBill

Undrar om detta blir spiken i kistan för SD toppen Jörgen Fogelklou som tidigare har avslöjats med att på Flashback-kontot "Afghan" sprida mycket grov rasism exempelvis "utplåna alla negrer" och att "juden är roten till allt ont". Den här gången har Jörgen Fogelklou hotat att mörda en annan sverigedemokrat.  Den rasism som Fogelklou har spridit har SDs partiledning accepterat men kommer de att se mellan fingrarna även när det gäller dödshot? Det ska bli intressant att se.

nyheter24.se/nyheter/politik/866560-sd-toppen-fornekar-nazistkontot-men-nu-kommer-nya-kopplingar
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/21xnMx/sd-toppen-i-ny-skandalinspelning--dodshotade-kollega

• KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 12:52:51 följande:
    Nä, det har de inte. De PÅSTÅR att det är så. Din egen finansminister påstår att det saknas 10 miljarder. De kan inte ens komma överens om vilken summa som "saknas" trots att de räknar på samma siffror.

Bägge har dock motbevisats. Precis som alla andra som försökt påstå att det saknas pengar i budgeten.

Rekord i amatörmässighet kan mycket väl nuvarande regering hålla. 

Om jag är upprörd över vad ni sossar gör? Nä, inte det minsta.

Valfusk från S är väl känt för alla som hängt med. Skillnaden är att denna gång har det lyfts fram i ljuset på ett helt annat sätt och vi har tappat räkningen på alla S-skandaler, alla S-lögner och allt S-fusk, på svenska, arabiska och somaliska. Alla fejkkonton, all #valpåverkar i sociala medier. Alla fejk njus.

Att ni bjuder minderåriga på Red Bull mot att de blir medlemmar i partiet - det ligger helt i linje med vilka ni är.

Jag noterade att du verkade vara upprörd över att SSU hade bjudit ungdomar på energidryck men att du är svarslös över det faktum att ungdomar i SDs och Moderaternas ungdomsförbund vittnat om att underåriga kvinnor bjudits på sprit och om sexuella övergrepp och våldtäkter som har inträffat inom respektive förbund.    

• KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 12:53:35 följande:
    Socialdemokratisk valkampanj på sociala medier
    Detta bör alla läsa.

Så tog högerpopulistiska sidor över valrörelsen på Facebook - med hjälp av SD

"Sidorna förmedlar en mörk bild av Sverige - budskapen är  DN kan nu visa att flera av sidornas publiceringar sker synkroniserat. Och att nätverket sträcker sig ända in på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelningofta främlingsfientliga och ibland öppet antisemitiska"

www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/

Svar på tråden SD varför är du för / emot?