• Deeelicious

Hur vanligt är det med upprepade missfall?

Jag är 24 år gammal och gravid i v.6(5+5) efter ett ma v.9 för 3 månader sedan. Har i cirka 4 dagar haft minimala men bruna flytningar som idag försvunnit. Har inte haft några som helst graviditetssymtom i denna graviditet förutom att brösten möjligen svällt liiiite. Annars känner jag inte av någonting. Förra graviditeten då jag fick ett ma var jag svullen och hade ont i brösten redan innan bm och ändå tills v.8 kanske innan det började avta pga ma:et.

Är så otroligt orolig nu att det ska hända igen....

Hur vanligt är det med upprepade missfall i min ålder? Tror ni att det behöver vara något fel pga att jag ej fått några tydliga grav. Symtom?

• Svar på tråden Hur vanligt är det med upprepade missfall?
  • Kellie13
    Deeelicious skrev 2018-07-15 16:39:07 följande:

Jag är 24 år gammal och gravid i v.6(5+5) efter ett ma v.9 för 3 månader sedan. Har i cirka 4 dagar haft minimala men bruna flytningar som idag försvunnit. Har inte haft några som helst graviditetssymtom i denna graviditet förutom att brösten möjligen svällt liiiite. Annars känner jag inte av någonting. Förra graviditeten då jag fick ett ma var jag svullen och hade ont i brösten redan innan bm och ändå tills v.8 kanske innan det började avta pga ma:et.

Är så otroligt orolig nu att det ska hända igen....

Hur vanligt är det med upprepade missfall i min ålder? Tror ni att det behöver vara något fel pga att jag ej fått några tydliga grav. Symtom?

Det ja kan säga av egen erfarenhet är att den ena graviditeten är inte lik den andra, så nej det behöver inte betyda nått att du inte har några symtom.
  • Anonym (.)

Upprepade missfall är ovanligt. Man säger att nästan alla kvinnor kommer få ett eller två missfall under sitt liv men två efter varandra är ovanligt

• Anonym (L)

Upprepade missfall är 3 på raken följande missfall. Inte två. Det är ganska ovanligt men förekommer då och då.

Avsaknaden av symtom är inget konstigt. Hormonnivån är ju fortfarande jättelåg i v 5 = lite eller inga symtom.

• Jsv17

Jag hade också ett MA innan min lyckade graviditet, och hade tydligare symptom och inga blödningar alls då (MAt upptäcktes på kub.) Nu med sonen så var symptomen diffusa och kom och gick, mådde inte illa alls och småblödde/hade bruna flytningar i början och sedan igen lite senare o graviditeten (v11-12) hade jag en stor blödning med efterföljande småblödningar i 3v och det blev en bebis, så varje graviditet är unik, jag googlade sönder ämnet under mina blödningar och alla trådar, artiklar och forum jag läste på kom kag till slutsatsen att det är 50-50, hälften av gångerna är blödningarna helt normala (om än otroligt psykiskt påfrestande) och i andra hälften är det ett tecken att något inte stod rätt till.

Mitt råd till dig, särskilt led ett MA i bagaget är att boka in ett tidigt vul, inte för tidigt så du riskerar att inte se något alls och göra oron ännu större, men vänta inte till kub om du är så orolig det är värt de hundralapparna för att få andas ut en stund. Hoppas det går vägen för dig!

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Hur vanligt är det med upprepade missfall?