Provsvar -Hjälp !
Hej!
Alla ?hobbyläkare? - Se hit ! :)
Jag är en man på 38 år. Har varit frisk till för någon månad sedan då jag fick stickningar i hjärtat och andfåddhet och trötthet. Pulsen blev låg, blodtrycket lågt.
Undrar därför om ngn kan hjälpa mig med 3 provsvar och sambandet däremellan då Vårdcentralen inte hittar något som vanligt. 1a gången var HB lågt men ligger nu på Werlabs proverna i lägre normalområdet.
Finns det någon som har hört / har erfarenhet eller kan något om sambandet mellan lågt värde på B-trombocyter (blodplättar) , Högt B-MCV (storleken på röda blodplättar) , och lågt B-MCHC (hemoglobin i de röda blodkropparna)?
Kalcium var lite högt oxå men tror inte på ngt samband där.
Jag mår väldigt dåligt och har gjort standardtester på akuten och VC bland annat på hjärta och lungor men de hittade inget. Vände mig därför till Werlabs (betalade privat blodprover) . Läkaren där kunde inte ge mkt till svar utan antydde att det kunde vara normalt ändå. Men eftersom trötthet och andfåddheten är så markant misstänker jag ngn sort av anemi med dessa provsvar. Men om man söker på google får jag inte upp ngt vettigt. All hjälp och erfarenhet uppskattas. !