LVU
Jag ska höra med min advokat att det är ok och inte ställer till något i och med att vi är mitt uppe i en process.
Jag ska höra med min advokat att det är ok och inte ställer till något i och med att vi är mitt uppe i en process.
Socialsekreteraren sätter nu in alla resurser för att stärka anknytningen mellan min dotter och den förälder som vid så många tillfällen skadat henne genom "olyckshändelser" och på samma gång minska min dotters tidigare starka anknytning till mig.
Detta agerande har inget stöd i vare sig FN Barnkonvention, Socialstyrelsens BBIC eller den av regeringen tillsatta vårdnadsutredning SOU 2017:6.
Jag har återigen begärt att få information i från Socialtjänsten, information som jag som vårdnadshavare har laglig rätt till men som tidigare möts jag av tystnad.
Hur kan detta få ske i Sverige 2018 är för mig en gåta.
Jag och min dotter har alltid haft en bra och trygg anknytning så det du försöker påstå stämmer inte för fem öre.
Jag tycker att du som soc sekr kan visa i stället var det står att det uppvisade beteendet från socialtjänsten har grund i lagar och konventioner och inte bara soc flum. Jag kan låta hård men jag har ännu inte lyckats få någon Socionom att styrka sina påståenden i annat än ett eget tyckande.
Håller med helt och hållet, tyvärr så räcker det inte med det då en socionom har en annan agenda.
Faktaresistens verkar vara ett naturligt tillstånd, åtminstone för den Socialsekreterare jag måste hantera.
Jag har sagt att det påstås att det skulle vara en oförutsägbar vardag men det har inte förtydligats.
Som jag skrivit tidigare detta är en konstruktion av Socialsekreteraren för att åstadkomma enskild vårdnad i praktiken för den förälder (som tidigare skadat barnet) då det med stor sannolikhet inte skulle gå att få igenom det vid en vårdnadstvist i Tingsrätten.
Det handlar om ett tyckande inte fakta
Vad sa din advokat om att ge andra tillgång till yttranden, bilagor och dom?
Som 80-90% i fallen gick även denna gång Förvaltningsdomstolen på Socialtjänstens fabricerade verklighetsbeskrivning, där journalanteckningarna går 180 grader emot det av socialtjänsten beställda materialet.
Ärendet är överklagat då det varit baserat på i stort på icke sanna uppgifter, vilket kommer att föras bevis på i den kommande rättsprövningen.
Ni som inte har varit utsatta för denna totala faktaresistens och alla konstiga lögner har säkerligen svårt att tro att det kan ske i Sverige 2018. Utan tror säkert att det är så att TS hittar på, men Ni som själva har upplevt hur Socialtjänsten kan misshandla människor förstår säkert precis det som jag skriver.
Innan februari 2018 hade jag ingen som helst vetskap om hur vansinnigt det är ställt med Socialtjänsten i Sverige och skulle säkerligen haft svårt att själv förstå en historia som den som jag berättat.
Det fungerar inte så i Svenska domstolar,
Läs på
Journalerna från utredningshemmet är på många hundra sidor och var inget som skickades in till domstolen.
Tyvärr så var upplägget att inte angripa Mamman utan försöka visa på viljan till samarbete, nu har det framkommit att Mamman inte var intresserad av detta då hon blivit lovad LVU i hemmet av Socialsekreteraren.
Så var det, advokaten kunde inte tänka att någon förälder skulle kunna önska LVU men så var det i detta fall.
Fick äntligen redan på hur det hänger ihop med umgänget, det finns inget beslut det handlar om att Soc sekr använt SOL och skälet ska ha varit att det varit otryggt vid skiften mellan Mamman och mig på utredningshemmet.
Enligt journalen så har de skiften som skett med mig där mamman varit närvarande varit positiva och bra, så det finns inget i journalen. Återigen en konstruktion.
Fick äntligen redan på hur det hänger ihop med umgänget, det finns inget beslut det handlar om att Soc sekr använt SOL och skälet ska ha varit att det varit otryggt vid skiften mellan Mamman och mig på utredningshemmet.
Enligt journalen så har de skiften som skett med mig där mamman varit närvarande varit positiva och bra, så det finns inget i journalen. Återigen en konstruktion.
Hon hade haft möte med Mamman och Socialsekreteraren och var inne på samma tanke, LVU i hemmet
Jag motsatte mig LVU,
Som i 80-90% av fallen i förvaltningsrätten gick rätten på Socialtjänstens linje
Det fanns ingenting i utredningen som påvisade att det fans en påtaglig risk hälsa eller utveckling det som framfördes var att det i framtiden kan bli problem med föräldrar som inte kommunicerar på ett bra sätt men det i sig är inte skäl för LVU.
Läkarintyg visade på god hälsa och utveckling
Soc utredning visade på god hälsa och utveckling
Sommar och sol med semester stör lite i planeringen men vi är mitt uppe i överklagandet.
Jag inväntar besked beträffande handlingarna
Vi har begärt anstånd med vissa delar av överklagan pga semestertider
Jag vet inte när det kommer besked och jag vill inte gissa och förmedla något som kanske inte stämmer