Anonym (Gissning) skrev 2018-07-19 19:57:55 följande:
Det är så mycket information som saknas. Vi får bara TS tolkning. Det enda hen fokuserar på är hur Socialtjänsten motarbetar henom och gör som de "vill".
Min gissning mellan en massa rader och ord:
TS är pappan. Barnet har skadat sig flera gånger. Mamman säger att det var hos pappan barnet skadade sig och pappan säger att det var hos mamman. Mamman pratade med BVC angående skadorna och BVC kontaktade Soc. Efter utredning på utredningshem har man sannolikt kommit fram till att TS brustit i sitt föräldraskap och antingen avsiktligt eller oavsiktligt orsakat skadorna. Säkerligen finns mycket annat som mamman berättat om också. Utifrån hur TS skriver kan jag tänka mig att myndigheterna fått ett dåligt intryck av honom. Han skriver på ett aggressivt sätt och myndigheterna har kanske uppfattat honom så pass aggressiv att det i nuläget inte är aktuellt för honom att vara med barnet mer än ett par timmar och då övervakat. Utifrån det TS skriver hyser han ett mycket stort agg inte bara mot myndigheterna utan även mot mamman. Agget mot mamman gör så klart att myndigheterna har svårt att se att TS kritik mot mamman är objektiv. Två orosanmälningar har gjorts och för ovanlighetens skull har socialtjänsten agerat.
Fråga till TS:
Vem gjorde anmälningarna och hur löd de? Det är nåt man alltid får veta, så svara inte att du inte vet. Jag vill inte veta din förklaring till vad som hänt, vad mamman gjort eller hur besinningslösa myndigheterna är när de motarbetar dig, utan jag vill bara rakt upp och ner få veta vad som sades i den första och den andra anmälan. D v s vad anmälarna uppgav för skäl till orosanmälningarna till Socialtjänsten.
Du är ute på lite fel spår, men intressanta reflektioner
- Det råder ingen tvist eller delad mening om var och hur min dotter skadats, det finns även dokumenterat i journaler att det skett med den andra föräldern
Du har troligtvis rätt i att jag blivit ganska trött och bitter på hur detta har hanterats och då fått en aggressiv ton i det jag skrivit (inte riktigt bra, skärpning)
Jag har blivit frustrerad, protesterat och sagt ifrån vilket inte alla gånger varit populärt, men ganska mänskligt när man hamnar i en sådan här situation
Den första orosanmälan gjordes i och med att jag träffade BVC sköterskan för rådgivning beträffande de upprepade "olyckshändelser" som skett när den andre föräldern haft omsorgsansvaret. och den andra gjorde jag i samband med att det blev nya "olyckshändelser" när den andre föräldern var tillsammans med vår dotter på utredningshemmet.
Jag hoppas jag svarat på din frågeställning