Inlägg från: Annelicam |Visa alla inlägg
  • Annelicam

Får inte göra som jag vill för sambon

Levt som sambo i fem år. Har en son på 17 år. Där sambon vill bestämma, om jag får ge honom extra pengar eller köra honom bor ute på landet. Ska inte jag få bestämma över min son. Min sambo är mycket bestämd över regler, men går till överdrift. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Får inte göra som jag vill för sambon
  • Annelicam

Vi kommer inte överens om min sons regler. Och följer jag inte min sambons regler, så har han sagt att jag om min son kan flytta. Kan tillägga att min son sköter sig men lite lat ibland här hemma.

• Annelicam

Jo, som mest bodde hos sin mor när hon blev tonårig. Men han säger att han hade hårda regler när hon var hos honom. Själv har jag fyra vuxna barn också. Så jag vet hur de är. Men jag får inte hämta hem min son om han är kvar i stan. Utan att det blir massa bråk här hemma och inte får jag ge honom något extra

• Annelicam

Kommer inte att få honom att lyssna på mig eller ändra sina regler

• Annelicam

Har verkligen funderat på att flytta, men måste då lämna alla djuren på gården o flytta till en lägenhet. Han är inte våldsam, men blir sur o arg om jag ska hämta sonen. Som nu tex sonen sommarjobbar ca en mil härifrån. Ska han ta sig dit själv får han gå upp 1 1/2 timme tidigare, så jag har kört honom. Jobbar själv några km från hemmet. Så får åka ca 10 Min tidigare för att lämna honom på jobbet. Och det är sambon nu jätte arg för. Fast han själv jobbar iväg och vi ska hinna titta till djuren innan vi åker.

Svar på tråden Får inte göra som jag vill för sambon