Hur blev det för dig efter abort?
Jag hade så ont att jag helt seriöst trodde jag skulle dö. Funderade på att ringa ambulans men insåg sen att jag hoppades på att dö så lät bli... Det var hur som helst som värkar som kom och gick med kanske en halv minuts mellanrum. Låg på golvet och skrek rakt ut i flera timmar tills att jag somnade av utmattning. Blödde så mycket att jag inte kunde ligga i sängen för då hade jag blodat ner allt. Satt på toan typ ett dygn och blödde vanligt blod samt flera klumpar lika stora som min handflata. Mådde illa, kallsvettades, frös och var yr. Efter det ett dygn avtog blödningen och var som en vanlig mens en vecka. Fick även ut fostersäcken intakt i trosorna ett par dagar efter den värsta blödningen slutat och där i såg jag fostret.
Efter detta är både jag och mitt liv förstört. Det är flera år sen men jag ligger fortfarande hemma i djup depression, ångest och PTSD och kan inte ens klara av att gå och handla utan att bryta ihop. Duschar inte på flera veckor för jag varken orkar eller bryr mig. Mitt linne har jag haft på mig sen förra hösten och det är tvättat 1 gång sen dess tack vare att min mormor kom och tvingade mig låta henne tvätta det. Utbildningen fick jag hoppa av och jag kan varken plugga eller jobba längre för jag kan inte koncentrera mig på någonting, tänker bara på mitt barn jämt, gråter och mår allmänt piss. Har gjort flera självmordsförsök och vill bara dö för jag ser ingen annan utväg. Terapi och annat har inte funkat ett skit. Men med det sagt så jag blev hotad, utpressad av tvingad till aborten av både mitt ex och min familj så jag ville alltså aldrig göra det från början.