Inlägg från: Anonym (Hmm....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm....)

Min man anmäld till soc

Det är garanterat många fler anledningar att denna förskolelärare nu har anmält ER (det är inte bara din man) och inte enbart denna enskilda händelse.

Hade anmälan kommit från en okänd random på stranden så hade det bara gällt detta. Men denna person har full koll på er och erat barn.

Håll mötet kortfattat, svara kort på alla frågor och berätta inget mer än de frågar då ALLT kan (och kommer) att feltolkas.

Spela in samtalet!

Lycka till!

• Anonym (Hmm....)
    Anonym (Soc) skrev 2018-07-20 07:58:07 följande:

Socialtjänsten är inte farlig. Under mötet kommer de presentera sig och läsa upp det som står i anmälan och fråga vad ni tänker och kanske lite fler frågor om hur ni har det hemma och sedan kommer det med största sannolikhet läggas ner utan att utredning inleds.

Fel socialtjänsten ÄR livsfarlig och man ska hålla sig långt borta från denna myndighet!
  • Anonym (Hmm....)
    Anonym (Byt) skrev 2018-07-20 14:04:18 följande:

Som någon annan skrev, det måste vara fler anledningar till att hon anmäler er, inte för att det stämmer, men något hon fått för sig! Jag skulle byta förskola med en gång. Även om ni inte får soc på er, och förskolechefen ger er rätt, så har du en människa som nu ansvarar för ditt barn, som inte verkar vilja det bästa för familjen. Byt förskola. 

Håller med! Denna lärare är farlig för er, byt omgående!
  • Anonym (Hmm....)
    Anonym (Soc) skrev 2018-07-20 17:35:49 följande:

Jamen visst absolut. Kommunen kommer lägga tusentals kronor i många år på en placering för att en förälder hade barnvakt på stranden... det kommer verkligen hända.

Antar att du jobbar på soc eftersom du inte är läskunnig!
Svar på tråden Min man anmäld till soc