• AAAN89

    Min man anmäld till soc

    Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

  • Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • Anonym (Vittna?)

    Ingen aning om hur sånt där går till egentligen..

    Men mannens kompis får väl vara med och prata med soc/vittna..? Sen beror det väl på hur långt bort han satt. "Några meter"... Är stor skillnad på typ 3 meter eller 25 meter.

  • Anonym (mmm)

    Äh, fröken fattade väl inte att de var i sällskap med kompisen och dennes barn utan trodde att pappan var där ensam med dottern. Blir så lagom pinsamt för fröken när hon förstår sammanhanget. Ni har inget att oroa er för. 

    De brukar kalla till ett samtal, ni går på det, reder ut det hela och sen är det klart. 

  • AAAN89

    Ja alltså hon är så frågvis hela tiden! Hon har frågat mig samma frågor kanske 7-8 gånger när jag lämnat min dotter där! Och min mans kompis är redo att vittna han också! Just nu känner jag att jag inte vill ha henne på det dagiset. Jag är så nöjd med resten av personalen men hon är så misstänksam hela tiden! Jag tänker för mig om min dotter hade fått blåmärken lite här och där (för att hon ramlar ofta) eller om hon var väldigt smal skulle denna kärring fröken ha anmält oss flera gånger!

    Och sen har jag klagat flera gånger för att min dotter blivit så väldig röd i baken efter att jag hämtat henne på dagis men det enda hon svarat är; jo vi byter blöja ofta! En dag hämtade jag henne och när vi var hemma efter 10 minuter kollade jag blöjan som var såååå tung och fullt med bajs, och detta sa jag till men då påstod hon att hon hade bytt blöja strax innan jag hämtade henne! Åhh blir så förbannad!!

  • Anonym (Missen)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 20:30:30 följande:

    Ja alltså hon är så frågvis hela tiden! Hon har frågat mig samma frågor kanske 7-8 gånger när jag lämnat min dotter där! Och min mans kompis är redo att vittna han också! Just nu känner jag att jag inte vill ha henne på det dagiset. Jag är så nöjd med resten av personalen men hon är så misstänksam hela tiden! Jag tänker för mig om min dotter hade fått blåmärken lite här och där (för att hon ramlar ofta) eller om hon var väldigt smal skulle denna kärring fröken ha anmält oss flera gånger!

    Och sen har jag klagat flera gånger för att min dotter blivit så väldig röd i baken efter att jag hämtat henne på dagis men det enda hon svarat är; jo vi byter blöja ofta! En dag hämtade jag henne och när vi var hemma efter 10 minuter kollade jag blöjan som var såååå tung och fullt med bajs, och detta sa jag till men då påstod hon att hon hade bytt blöja strax innan jag hämtade henne! Åhh blir så förbannad!!


    Det är hennes jobb att ha omtanke om barn, att se till deras bästa och att skydda dem om hon tror att de far illa - genom att tex anmäla oro till soc. Hon kanske anser sig ha anledning att vara extra observant när det kommer till erat barn, vad vet jag...
  • AAAN89

    Men min dotter var ej ensam!! Och detta sa dem till henne innan dem lämnade stranden, men ändå anmäler hon! Nej tack, den omtanken vill jag inte ha!

  • Anonym (mmm)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:15:29 följande:

    Men min dotter var ej ensam!! Och detta sa dem till henne innan dem lämnade stranden, men ändå anmäler hon! Nej tack, den omtanken vill jag inte ha!


    Som jag skrev ovan, ni behöver inte oroa er. 

    Du kan tom ringa Soc , till den som ni ska träffa och förklara. Det står i kallelsen vem som har hand om ert ärende. Kan vara så att ni inte ens behöver komma in (jag har haft ett sånt samtal, de avskrev saken i telefonen, efter att ha frågat mig det de skulle frågat på ett möte) och gör de inte det kan det ändå vara skönt att ha fått prata och fått en röst på den man ska träffa. 
  • Anonym (Missen)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:15:29 följande:

    Men min dotter var ej ensam!! Och detta sa dem till henne innan dem lämnade stranden, men ändå anmäler hon! Nej tack, den omtanken vill jag inte ha!


    Så din man gick fram till förskolepedagogen på stranden och så att han gått på toa men lämnat dottern hos en vän tidigare?
  • AAAN89
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-19 21:23:52 följande:

    Som jag skrev ovan, ni behöver inte oroa er. 

    Du kan tom ringa Soc , till den som ni ska träffa och förklara. Det står i kallelsen vem som har hand om ert ärende. Kan vara så att ni inte ens behöver komma in (jag har haft ett sånt samtal, de avskrev saken i telefonen, efter att ha frågat mig det de skulle frågat på ett möte) och gör de inte det kan det ändå vara skönt att ha fått prata och fått en röst på den man ska träffa. 


    Tack!! Dem ringde oss idag och sa att vi skulle på möte imorgon! Mår så dåligt över detta och jag är helt chockad då vi verkligen ALDRIG lämnat vår dotter ensam! Hon är 2 år liksom!!
  • AAAN89
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-19 21:24:56 följande:

    Så din man gick fram till förskolepedagogen på stranden och så att han gått på toa men lämnat dottern hos en vän tidigare?


    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!
  • Anonym (Jag)
    AAAN89 skrev 2018-07-19 21:53:41 följande:

    Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!


    Ett så litet barn behöver en vuxen nära, sen om två meter ska vara en regel är en annan sak. Vilken omtänksam fröken som bryr sig om barnet! Sån personal behövs i förskolan.
Svar på tråden Min man anmäld till soc