Inlägg från: Anonym (Lugn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugn)

Min man anmäld till soc

Min bror blev anmäld till soc av nån knäpp granne, dom fick också gå på ett samtal. Det går säkert jättebra, klart att det finns knepiga förskollärare, det finns sjuka människor inom alla yrkeskategorier och soc känner nog igen en knäpp rättshaverist.

• Anonym (Lugn)
    Anonym (N) skrev 2018-07-20 04:34:50 följande:

Fy fan vilken vidrig människa hon verkar vara! Soc kommer avskriva detta direkt, hade det varit ni två föräldrar som suttit där och ena gått på toa hade hon anmält då också eller? Nä herregud alltså...

När detta är ut världen så tycker jag ni ska prata med chefen på förskolan, se om det går att få henne att vara mindre frågvis mot er eller rent av anmäla henne för nått. Eller byt dagis/avdelning! Ni kan inte va konstant rädda i fortsättningen för att bli anmälda av henne, kännande som det finns risk för att hon kommer fortsätta?

Byter dom förskola anmäler hon väl det också, hon verkar ju vara psykiskt störd/sjuk. Men håller med, soc kommer inte starta en utredning över detta.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Hmm....) skrev 2018-07-20 07:07:55 följande:

Det är garanterat många fler anledningar att denna förskolelärare nu har anmält ER (det är inte bara din man) och inte enbart denna enskilda händelse.

Hade anmälan kommit från en okänd random på stranden så hade det bara gällt detta. Men denna person har full koll på er och erat barn.

Håll mötet kortfattat, svara kort på alla frågor och berätta inget mer än de frågar då ALLT kan (och kommer) att feltolkas.

Spela in samtalet!

Lycka till!

Garanterat? Hur kan du vara så säker på det efter att ha läst ts? Visste inte du att det finns förskollärare som tillochmed utnyttjar barn sexuellt på sin arbetsplats? Arbogakvinnan är socionom. Det finns sjuksköterskor som mördar patienter osv.

Du kan inte anta att förskolläraren i det här fallet har något att gå på som man BORDE ta på allvar, det fanns fullt av knepiga förskollärare och lärare när jag växte upp och denna verkar vara en elak kärring helt enkelt, inte den första och inte den sista.

Dina råd är också överdrivna, jag har flera vänner som arbetar som socialsekreterare, vanligtvis är dom inte ute efter att ?sätta dit? så många som möjligt, ts behöver bara vara sig själv.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-21 17:17:48 följande:

Helt rätt "hålla koll på" kan betyda väldigt mycket olika saker.

Ts, du var ju inte där om jag förstår saken rätt? Då har du ju bara hört pappans version av det hela och han var ju inte heller där under tiden han befann sig inne på toaletten. Hur länge var han borta? Hur långt ifrån satt kompisen? Som någon annan skrev, vilken typ av stol satt flickan i? Och sedan är det väldigt stor skillnad på att aktivt titta på ett barn och vara redo att när som helst lyfta på häcken för att springa fram och hjälpa flickan om något händer, än att ex sitta nedböjd och flippra med sin mobil eller ligga och blunda och sola och kanske lyssna på musik.

Visst kanske är förskolläraren lite överdriven, men då är det här ju lätt avklarat, men ts du måste komma ihåg att det är pg omtanke om barnen som hon agerar så här - det är inte för att sätta dit föräldrar (det kunde hon göra mycket lättare på andra sätt, ex genom att klaga på sen hämtning, lämnande av sjuka barn på förskolan etc).

Hörrudu Klara, det där kan du ju inte säga. Skulle inte förskollärare vara som vilka andra människor som helst? Teoretiskt sett så SKA en orosanmälan bero på omtanke om barnet men i verkligheten finns det människor som använder det för att trakassera familjer på olika sätt, det kan vara en sur granne, Bitter släkting eller en människa som helt enkelt är psykiskt störd. Och förskollärare och andra med anmälningsplikt är inte alltid professionella med gott omdöme. Det händer faktiskt att förskollärare är både pedofiler och utövar psykiskt eller fysiskt våld. Även dessa människor kan ha en störning. Förstår man inte det är man nog väldigt ung och oerfaren.

Det är möjligt att förskolläraren menade väl och det är mycket möjligt att ts har fog för att säga att denna trakasserar henne. Det är inte som att sånt inte förekommer.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-21 17:17:48 följande:

Helt rätt "hålla koll på" kan betyda väldigt mycket olika saker.

Ts, du var ju inte där om jag förstår saken rätt? Då har du ju bara hört pappans version av det hela och han var ju inte heller där under tiden han befann sig inne på toaletten. Hur länge var han borta? Hur långt ifrån satt kompisen? Som någon annan skrev, vilken typ av stol satt flickan i? Och sedan är det väldigt stor skillnad på att aktivt titta på ett barn och vara redo att när som helst lyfta på häcken för att springa fram och hjälpa flickan om något händer, än att ex sitta nedböjd och flippra med sin mobil eller ligga och blunda och sola och kanske lyssna på musik.

Visst kanske är förskolläraren lite överdriven, men då är det här ju lätt avklarat, men ts du måste komma ihåg att det är pg omtanke om barnen som hon agerar så här - det är inte för att sätta dit föräldrar (det kunde hon göra mycket lättare på andra sätt, ex genom att klaga på sen hämtning, lämnande av sjuka barn på förskolan etc).

Tänkte den här förskolläraren på barnets bästa? www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/forskollarare-slog-fyraaring-atalas

Eller denna? sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6508466

Eller denna? www.svd.se/forskollarare-atalas-for-misshandel

Självklart stämmer inte detta överens med vad du kan läsa i skolan om hur en förskollärare SKA agera men du kan inte utgå från att förskolläraren ts skriver om är professionell, vad är det som säger att hon absolut skulle vara det samtidigt som du misstror ts mans kusin?
  • Anonym (Lugn)
    Lillypie skrev 2018-07-26 09:40:23 följande:

Man kan drunkna vid strandkanten också, så man bör hålla koll på sina mindre barn noga. Det räcker med ett par cm. Läs länk nedan.

www.barnakuten.nu/det-livsfarliga-vattnet/

Ja och kusinen hade koll.
  • Anonym (Lugn)
    AAAN89 skrev 2018-07-25 15:23:55 följande:

De kunde inte hitta något som misstänkte att mitt barn var i fara! Varken på dagis eller på BVC! Allt hat gått hur fint som helst hela tiden och vårt barn är prio nummer 1, SJÄLVKLART!

Nej, det skulle förskolläraren ha insett om hon hade varit vettig men antagligen är hon bara en elak Hagga.
  • Anonym (Lugn)
    Lillypie skrev 2018-07-28 09:06:17 följande:

Jag förstår att kusinen hade koll. Det jag reagerade på var att du sa att ditt barn hade behövt gå länge innan det var farligt. Försökte förtydliga att det är farligt även vid strandkanten för små barn. Det räcker med ett par cm vattendjup.

Nej det sa jag aldrig. Du blandar ihop mig med andra i tråden.
Svar på tråden Min man anmäld till soc