• AAAN89

Min man anmäld till soc

Min man var på stranden med min dotter, 2 år, för 2 dagar sen och han hade även med sig sin kompis och dennes son. Min lämnade min dotter på en stol och gick på toaletten lite längre bort och han sa till sin kompis att hålla koll på henne tills han kom tillbaka. Kompisen satt bara några meter bort, och min dotters dagis fröken var där. Hon har då ringt soc och anmält min för att ha lämnat henne!! Hon är en sån som alltid frågar oss en massa saker, om vi jobbar och hur vi jobbar, upprepade frågor heeela tiden. De andra personalen är inte sån utan bara hon! Nu undrar jag vad som kommer att hända för detta är ju helt sjukt! Vi lämnat ALDRIG våran dotter ensam, inte ens sekunder!

• Svar på tråden Min man anmäld till soc
  • AAAN89

Ja alltså hon är så frågvis hela tiden! Hon har frågat mig samma frågor kanske 7-8 gånger när jag lämnat min dotter där! Och min mans kompis är redo att vittna han också! Just nu känner jag att jag inte vill ha henne på det dagiset. Jag är så nöjd med resten av personalen men hon är så misstänksam hela tiden! Jag tänker för mig om min dotter hade fått blåmärken lite här och där (för att hon ramlar ofta) eller om hon var väldigt smal skulle denna kärring fröken ha anmält oss flera gånger!

Och sen har jag klagat flera gånger för att min dotter blivit så väldig röd i baken efter att jag hämtat henne på dagis men det enda hon svarat är; jo vi byter blöja ofta! En dag hämtade jag henne och när vi var hemma efter 10 minuter kollade jag blöjan som var såååå tung och fullt med bajs, och detta sa jag till men då påstod hon att hon hade bytt blöja strax innan jag hämtade henne! Åhh blir så förbannad!!

• AAAN89

Men min dotter var ej ensam!! Och detta sa dem till henne innan dem lämnade stranden, men ändå anmäler hon! Nej tack, den omtanken vill jag inte ha!

• AAAN89
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-19 21:23:52 följande:

Som jag skrev ovan, ni behöver inte oroa er. 

Du kan tom ringa Soc , till den som ni ska träffa och förklara. Det står i kallelsen vem som har hand om ert ärende. Kan vara så att ni inte ens behöver komma in (jag har haft ett sånt samtal, de avskrev saken i telefonen, efter att ha frågat mig det de skulle frågat på ett möte) och gör de inte det kan det ändå vara skönt att ha fått prata och fått en röst på den man ska träffa. 

Tack!! Dem ringde oss idag och sa att vi skulle på möte imorgon! Mår så dåligt över detta och jag är helt chockad då vi verkligen ALDRIG lämnat vår dotter ensam! Hon är 2 år liksom!!
  • AAAN89
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-19 21:24:56 följande:

Så din man gick fram till förskolepedagogen på stranden och så att han gått på toa men lämnat dottern hos en vän tidigare?

Nej hon kom fram till min man och påstod att han lämnat henne själv! Och då pekade min man på min kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att man aldrig skulle vara längre än 2 meter ifrån sitt barn! Det låter ju helt sjukt!
  • AAAN89

Hon satt först på en solstol och sen gick hon och lekte i sanden! Och kusinen hade koll på henne hela tiden!

• AAAN89
    Tow2Mater skrev 2018-07-19 22:27:40 följande:

Skulle vara fly forbannad och aldrig mer saga ett ord till den froken. Bara helt ignorera henne i framtiden.

Ah jag är jätte förbannad!!
  • AAAN89
    Anonym (Hela sanningen?) skrev 2018-07-19 22:29:24 följande:

Jag tycker att det låter jättekonstigt. Berättar din man hela sanningen? Om han gör det så måste förskoleläraren vilja sätta dit er av någon anledning.

Min man ljuger inte om sånt, det vet jag! Och jag vet även att min man aldrig skulle lämna vårat barn själv utan tillsyn av någon (inte vem som helst).

Jag tror verkligen på att hon vill sätta dit oss! Och mitt barn grät alltid ett tag när hon såg henne, hon gick till de andra fröknarna men inte henne!

Sen kunde hon fråga mig liksom 3 gånger om jag skulle jobba helgen! Vad har hon med att göra liksom? Mitt barn är inte ens på dagis på helgerna. Hon är på dagis genomsnitt 3 dagar i veckan!
  • AAAN89
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-21 17:17:48 följande:

Helt rätt "hålla koll på" kan betyda väldigt mycket olika saker.

Ts, du var ju inte där om jag förstår saken rätt? Då har du ju bara hört pappans version av det hela och han var ju inte heller där under tiden han befann sig inne på toaletten. Hur länge var han borta? Hur långt ifrån satt kompisen? Som någon annan skrev, vilken typ av stol satt flickan i? Och sedan är det väldigt stor skillnad på att aktivt titta på ett barn och vara redo att när som helst lyfta på häcken för att springa fram och hjälpa flickan om något händer, än att ex sitta nedböjd och flippra med sin mobil eller ligga och blunda och sola och kanske lyssna på musik.

Visst kanske är förskolläraren lite överdriven, men då är det här ju lätt avklarat, men ts du måste komma ihåg att det är pg omtanke om barnen som hon agerar så här - det är inte för att sätta dit föräldrar (det kunde hon göra mycket lättare på andra sätt, ex genom att klaga på sen hämtning, lämnande av sjuka barn på förskolan etc).

Kompisen satt bara några meter bort! Och vi har varken haft problem med sen hämtning eller lämnande av sjukt barn! Vi har snarare haft tidigt hämtning nästan varje gång!
  • AAAN89

De kunde inte hitta något som misstänkte att mitt barn var i fara! Varken på dagis eller på BVC! Allt hat gått hur fint som helst hela tiden och vårt barn är prio nummer 1, SJÄLVKLART!

• AAAN89
    Anonym (ss) skrev 2018-07-25 15:40:46 följande:

Måste väl vara mer till denna historia?

Fröken konfronterade väl pappan när han kom tillbaka?

Ja men han pekade på sin kusin och sa att han vaktar henne! Och då sa hon att hon ej såg honom fast han bara var några meter bort. Och mitt barn var ej i vattnet, utan bara på kanten. Och i den sjön måste man gå låååångt ut för att det ska bli djupt! Hade hon gått ut själv i vattnet hade behövt gå minst 15 meter för att det skulle bli så djupt att det blir farligt för henne!
Svar på tråden Min man anmäld till soc