När boka MVC?
Hej.
Har precis plussat, kan inte förstå det! När ska man boka det första mvc besöket?
Vi ska nog berätta för vänner o familj på måndag, kan inte hålla oss hehe
Hej.
Har precis plussat, kan inte förstå det! När ska man boka det första mvc besöket?
Grattis! :) Det är olika i olika landsting så kolla vad som gäller i ert.
Jag brukar ringa så fort som möjligt, så får du förslag på tid när de brukar ha inskrivning/Hälsosamtal. Grattis till graviditeten!
Jag ringde nån dag efter plusset. :) Fick tid i vecka 8 sen.
Hej.
Många berättar inte för släkten föränn efter v.12 när risken för missfall minskar.
Efter plus brukar jag alltid boka tid för vul runt v8+0 för att se om det finns ett foster med hjärtslag därinne.
Först efter det ringa och boka tid på MVC.
Ring direkt!
Iaf i storstäder är det svårt att få tid till BM och UL i tid om man väntar. Med mitt andra fick jag första UL i v.20-21, tidigaste tiden de hade, lite sent i min smak. Första BM besöket var också sent, minns inte riktigt hur sent.
Jag bor i Stockholm. Då ska jag ringa direkt när jag kommit hem från semestern. Tack för era svar Jag hoppas att jag får en tid fortare än v.20 :O vill ju dit snart ju hehe
Jag bor i Stockholm. Då ska jag ringa direkt när jag kommit hem från semestern. Tack för era svar Jag hoppas att jag får en tid fortare än v.20 :O vill ju dit snart ju hehe
Absolut! Vi har kört med natural cycle prevent, dvs vi ville inte bli med barn från början. Men senaste året har vi pratat om det, men pga min rädsla har vi inte haft sex på röda dagar, förutom denna gången. Så vi hade sex på röda dagar och jag blev gravid. Väldigt glad över det! Jag har tyckt att det varit svårt att "bestämma när man ska ha barn", vi är och har varit redo länge, men har trivts med livet hela tiden, även om något saknas. Så jag hoppas verkligen allt går vägen Jag blir 27 och sambon blir 34.
Boka direkt som flera säger :) Vi bokade v. 3 och fick tid för inskrivning v. 10. Vi ville göra NIPT och bokade det direkt också, vilket var tur för senare var det fullbokat. Var däremot inga problem att få tider för KUB (v. 13), RUL (kring v. 20), och alla andra besök. De bokade vi på inskrivningen och senare. :) Bor också i Stockholm och går på mama mia söder.