• Anonym (Jag)

Kan vi åka dit på det?

Väggen i vår gamla lägenhet var väldigt klen, på flera ställen sprack den helt och gjorde stora hål.

Innan vi flyttade spacklade vi bara igen hålen och målade över, de märkte aldrig nåt under besiktningen.

Nu har vi fått höra att de upptäckt den egenhändiga lagningen och att det blivit fuktskador bakom väggen (ena sprickan var i duschen).

Kan vi åka dit på det eller är vi säkra eftersom de inte såg nåt under besiktningen?

• Svar på tråden Kan vi åka dit på det?
  • Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-21 09:08:08 följande:

Ja har jag sagt. Det var YTSKIKT som jag inte kopplade.

Men du kopplar tydligen tillräcklig för att vilja försätta någon annan stackare i knipa.
  • Anonym (rulle)

Jag hoppas innerligt att de nya hyresgästerna inte får betala för ditt slarv ts.
    För du skulle väl inte erkänna frivilligt att du är skyldig?

• Anonym (Jag)

Kunde lika väl ha varit nån innan oss som orsakat de, det vet de inte. Eller de som faktiskt bor där nu.

• Anonym (rulle)
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-21 11:27:21 följande:

Kunde lika väl ha varit nån innan oss som orsakat de, det vet de inte. Eller de som faktiskt bor där nu.

Jaha? Men du vet att DU är den skyldige... och smiter från ditt ansvar!
  • Bananböjaren

Varför fixar ni själva om det är en hyreslägenhet? Det fattar väl alla att ni själva har orsakat hålena och sedan försökt dölja dom för hyresvärlden. Ja ni blir ersättningsskyldiga.

• Anonym (mor)
    IceKitten skrev 2018-07-21 07:02:13 följande:
    Du får verkligen ursäkta men du vet inte vad kakel, tapet, färg eller våtrum betyder men ni bestämde er ändå för att ni var lämpade att utföra renoveringen?
  • Anonym (mor)

Måste varit en idiot till byggherre som gjorde så klena väggar i ett badrum. Jag har ALDRIG bott i en bostad där man kunnat knacka hål i en badrumsvägg och då har jag bott på riktigt många ställen.

• asdweasdfsdf
    Anonym (mor) skrev 2018-07-21 16:19:26 följande:

Måste varit en idiot till byggherre som gjorde så klena väggar i ett badrum. Jag har ALDRIG bott i en bostad där man kunnat knacka hål i en badrumsvägg och då har jag bott på riktigt många ställen.

Hur många bostäder har du bott i?
  • Anonym (mor)
    asdweasdfsdf skrev 2018-07-21 20:44:27 följande:
    Hur många bostäder har du bott i?
    Räknar efter och ser att det är nio. Normala människor hackar inte hål i badrumsväggar. Man ska inte sätta upp tavlor och pynt där och hamra hejvilt. Man måste inse att "våtutrymme" är lite särskilt. När jag flyttade in i min första etta 1975 så hittade jag ett par gamla herrkalsonger intorkade under badkaret. Idag skulle jag sagt ifrån  REJÄLT. Man städar efter sig som jag alltid gjort.
  • Anonym (Jag)
    Bananböjaren skrev 2018-07-21 13:06:10 följande:

Varför fixar ni själva om det är en hyreslägenhet? Det fattar väl alla att ni själva har orsakat hålena och sedan försökt dölja dom för hyresvärlden. Ja ni blir ersättningsskyldiga.

Orsakat och orsakat, den i duschen var en olycka och de andra två var skruvarna som drog upp när krokarna och pappershållaren lossnade.

SÅ illa kan det inte ha varit eftersom det är först nu det blivit problem, så kanske inte ens är lagningen som är problemet, kanske är nåt annat som orsakat det och bara en slump att det är samma vägg. Hade de renoverat som de sagt så hade det aldrig blivit ett problem till att börja med.
Svar på tråden Kan vi åka dit på det?