• Anonym (chockad)

Ljumsksvetten från HELVETET!!!!

För första gången i livet har jag denna sommar gjort bekantskap med en ohygglig doft både på mig själv och min partner.

Tidigare har jag endast kopplat ihop denna doft med män i första hand. Så har det luktat i deras nedre regioner runt pungen vid några tillfällen och från mina träningstights vid högst ett eller ett par tillfällen efter extremt hård träning/löpning Men aldrig nånsin annars. Inte när man har sina vanliga kläder på en sommardag ren och fräsch!

Men nu har det varit så gott som varje dag ett par veckor och går igenom tyg och jeans på nolltid i denna fuktiga värme:/ Goodbye till spontansex och duscha 2 ggr om dan minst.

Hur blir man av med detta otyg???

Är det vanligt och kan man använda deo på dessa ställen? Det är ju på stora områden som svetten kommer...lite svårdefinierat?

• Svar på tråden Ljumsksvetten från HELVETET!!!!
  • Anonym (för mycket?)

Ja, jag lider också i varmen. Jag extremtränar dock inte dagligen. Jo det vill säga att jag jobbar med ett extremt krävande fysiskt jobb, 8 t./ dag. Och det gör min kära också. Men jag duschar som vanligt. Enkel tvål och deo. Duschar dock aldrig mera än 1 gång. Ta inte bort den naturliga människodoften. Tvätta inte bort den hysteriskt. Det som ni luktar på varandra, är nog helt naturligt. Svida ni inte äter en massa medicin, som kan utsöndra konstiga dofter? Även, kosttillskott, energidrycker? Tjahh, och sen finns jo den sjukdomen: "nöja"?

• Anonym (för mycket?)

Även "dagens i landsproblem, kan tenderar i att utsöndra konstiga äckliga dofter"?

• Anonym (för mycket?)

Somliga kallar den även för "vuxenlukt".

• Pentra

Jag har faktiskt inga problem med detta. Jag håller mig rakad och torkar ljumskar och fiffi med en rejäl dos av vått och torrt vid varje toabesök, och det håller stanken borta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (lol)
    Pentra skrev 2018-07-24 02:27:34 följande:

Jag har faktiskt inga problem med detta. Jag håller mig rakad och torkar ljumskar och fiffi med en rejäl dos av vått och torrt vid varje toabesök, och det håller stanken borta. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Har inte heller problem med detta. Jag rakar inte, och tvättar inte ljumskar och fiffi vid varje toalettbesök.
  • Anonym (Madde)

Om man ändå fick svettas, skulle ge vad som helst för att få svettas just nu. Har hög feber och kan inte fixa ipren förrän om många timmar. Jag är som en torr kokplatta. Sömn är inte att tänka på.

• Anonym (Hatar värmen)

Jag svettas mycket jämt så jag byter trosor 3 gånger per dag, inte bra för underlivet att vara ständigt blött.

• Anonym (Kvinna)

Oj, det låter jobbigt och måste nog vara väldigt ovanligt när det gäller kvinnor?
    Vad gör ni på dagarna, tränar eller annan fysisk aktivitet? Annars låter det väldigt märkligt.

• EnAnonumius
    Anonym (lol) skrev 2018-07-24 04:43:24 följande:
    Har inte heller problem med detta. Jag rakar inte, och tvättar inte ljumskar och fiffi vid varje toalettbesök.
    Jag tvättar inte heller musen vid varje toabesök, men jag använder fuktigt papper (fuktat med vanligt vatten) när jag torkar av musen vid toabesök och sedan använder torrt toapapper efteråt. Jo jag är orakad med också.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (H)

Varför använder du jeans i denna värmen?!?! Ta på dig ett par sköna luftiga shorts!

Svar på tråden Ljumsksvetten från HELVETET!!!!