• Anonym (chockad)

Ljumsksvetten från HELVETET!!!!

För första gången i livet har jag denna sommar gjort bekantskap med en ohygglig doft både på mig själv och min partner.

Tidigare har jag endast kopplat ihop denna doft med män i första hand. Så har det luktat i deras nedre regioner runt pungen vid några tillfällen och från mina träningstights vid högst ett eller ett par tillfällen efter extremt hård träning/löpning Men aldrig nånsin annars. Inte när man har sina vanliga kläder på en sommardag ren och fräsch!

Men nu har det varit så gott som varje dag ett par veckor och går igenom tyg och jeans på nolltid i denna fuktiga värme:/ Goodbye till spontansex och duscha 2 ggr om dan minst.

Hur blir man av med detta otyg???

Är det vanligt och kan man använda deo på dessa ställen? Det är ju på stora områden som svetten kommer...lite svårdefinierat?

• Svar på tråden Ljumsksvetten från HELVETET!!!!
  • EnAnonumius
    Anonym (chockad) skrev 2018-07-24 00:18:36 följande:
    För första gången i livet har jag denna sommar gjort bekantskap med en ohygglig doft både på mig själv och min partner.

Tidigare har jag endast kopplat ihop denna doft med män i första hand. Så har det luktat i deras nedre regioner runt pungen vid några tillfällen och från mina träningstights vid högst ett eller ett par tillfällen efter extremt hård träning/löpning Men aldrig nånsin annars. Inte när man har sina vanliga kläder på en sommardag ren och fräsch!

Men nu har det varit så gott som varje dag ett par veckor och går igenom tyg och jeans på nolltid i denna fuktiga värme:/ Goodbye till spontansex och duscha 2 ggr om dan minst.

Hur blir man av med detta otyg???

Är det vanligt och kan man använda deo på dessa ställen? Det är ju på stora områden som svetten kommer...lite svårdefinierat?
    Man skall inte ha tjock tyg på sig i denna värmen, och inte tättsittande kläder heller.
    Jo jeans räknas som tjockt tyg och sitter litet tätare runt ljumskarna.

Man skall ha på sig luftiga plagg, helst tunna luftiga plagg så att luften kan cirkulera bättre runt ljumskarna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kvinna)
    EnAnonumius skrev 2018-07-24 09:59:46 följande:

Man skall inte ha tjock tyg på sig i denna värmen, och inte tättsittande kläder heller.

Jo jeans räknas som tjockt tyg och sitter litet tätare runt ljumskarna.

Man skall ha på sig luftiga plagg, helst tunna luftiga plagg så att luften kan cirkulera bättre runt ljumskarna.

Jag äger inget annat än jeans och jag blir aldrig svettig eller luktar illa i ljumskarna.
  • EnAnonumius
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-24 05:07:12 följande:
    Om man ändå fick svettas, skulle ge vad som helst för att få svettas just nu. Har hög feber och kan inte fixa ipren förrän om många timmar. Jag är som en torr kokplatta. Sömn är inte att tänka på.
    Jag hade det problemet när jag var i tonåren. Sedan av någon anledning så fick jag igång svettandets när jag var 20+.

Jag fick faktiskt ett grymt tips av en kompis mamma att skapa artificiellt avkylning. Man tar en t-shirt (mörk) och så blöter man ned den i varmt vatten, så den är våt (ej droppande) så tar man på den, det hjälper kroppen att kyla av sig.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-07-24 10:02:20 följande:
    Jag äger inget annat än jeans och jag blir aldrig svettig eller luktar illa i ljumskarna.
    Jaha OCH?
    Vad har ditt svar med saken att göra? Vad trevligt för dig då att du slipper att ha detta problem med ljumsksvettning. Det är väl just därför du anser att det är märkligt att andra kvinnor kan ha det problemet?

Och ja jag har läst DITT inlägg om att du tycker saken är "märklig" att TS svettas mycket från ljumskarna. Jag är också en ljumsksvettare och är kvinna.
    Dock så svettades ju jag inte så mycket så att jag svettades genom kläderna som TS gör.

Men du bara för att du inte har det problemet med ljumsksvettning, så är det inte samma sak som att det är "märkligt" att andra kvinnor kan ha det, och mitt tips är fel för någon annan kvinna för den saken skull.

Om du inte kan hantera att vi kvinnor är olika, så är det enbart dina problem.

Så vad är det du ville med ditt svar, visa att du har svårt att hantera olikheter?

• Anonym (jo)

Jag använder absolut torr från apoteket i ljumskarna och under magen (jag är fet). Funkar kanon!

• Anonym (Kvinna)
    EnAnonumius skrev 2018-07-24 10:17:49 följande:

Jaha OCH?

Vad har ditt svar med saken att göra? Vad trevligt för dig då att du slipper att ha detta problem med ljumsksvettning. Det är väl just därför du anser att det är märkligt att andra kvinnor kan ha det problemet?

Och ja jag har läst DITT inlägg om att du tycker saken är "märklig" att TS svettas mycket från ljumskarna. Jag är också en ljumsksvettare och är kvinna.

Dock så svettades ju jag inte så mycket så att jag svettades genom kläderna som TS gör.

Men du bara för att du inte har det problemet med ljumsksvettning, så är det inte samma sak som att det är "märkligt" att andra kvinnor kan ha det, och mitt tips är fel för någon annan kvinna för den saken skull.

Om du inte kan hantera att vi kvinnor är olika, så är det enbart dina problem.

Så vad är det du ville med ditt svar, visa att du har svårt att hantera olikheter?

Jag menar att du har FEL, man kan visst ha jeans för så himla varmt är det inte.
  • Anonym (Hatar värmen)
    Anonym (jo) skrev 2018-07-24 11:30:07 följande:
    Jag använder absolut torr från apoteket i ljumskarna och under magen (jag är fet). Funkar kanon!
    Funkar det även under brösten tro? Jag är också fet med stora bröst, svetten forsar under tuttarna...
  • Anonym (Me)

Ja, det är jobbigt med den galna värmen.

• Anonym (123)
    Anonym (Hatar värmen) skrev 2018-07-24 15:37:01 följande:
    Funkar det även under brösten tro? Jag är också fet med stora bröst, svetten forsar under tuttarna...
    Det bör funka överallt, så länge som man är beredd på att svetten kommer ut någon annanstans istället.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-07-24 13:54:03 följande:
    Jag menar att du har FEL, man kan visst ha jeans för så himla varmt är det inte.
    Nej jag har inte fel för att DU VILL att jag skall ha fel.
    Bara för att du inte anser att det inte är "så himla varmt ute" och klara av att ha jeans på dig i värmen, betyder inte att andra också måste klara av det och att andra måste tycka "att det inte är så himla varmt ute".

Det betyder inte heller att jag måste ha fel för den saken skull bara för att DU inte har problem med värmen denna sommaren.

När skall du begripa och acceptera att folk är olika individer, och reagera olika på värme? Aldrig?

• EnAnonumius
    Anonym (Hatar värmen) skrev 2018-07-24 15:37:01 följande:
    Funkar kanon under brösten med, med absolut torr.
  • Anonym (Z)

Jag märkte att jag började lukta efter influensan för några år sen. Inte alltid men ofta i samband med men/ägglossning. Numera använder jag deo varje dag för att inte missa dessa tillfällen. Trosorna luktar vidrigt och har de varit använda vid tillfälle då jag svettats kan de dofta av äcklig svettlukt så fort de blir fuktiga igen.
    Jag använder vanlig deo i ljumskarna, på vardera sidan om trekanten så att säga.

Svetten kommer oavsett om du har duschat, rakat eller inte precis som under armhålorna!

• Mr K69

Det är inte kläderna som luktar? Rent svett luktar inte så jättemycket men det kan kläder göra. Tvätta dem eller blötlägg dem i ättika (googla hur man gör) så försvinner det från plaggen ivf.

• Anonym (M)

Har inte problemet själv då jag svettas väldigt lite men min kille har stora problem och han använder babypuder från apoteket och gnider bl.a. i ljumskar och armhålor. Det har funkat för honom. Annars finns ju Absolut Torr som roll-on eller wipes som man kan använda lite överallt på kroppen.

• Anonym (Ulla)

Blir också väldigt svettig i ljumskarna, under magen och typ på insidan av låren. Inte hittat någon jättebra lösning, men jag köpte lite ullunderkläder för ett tag sedan. Man ska tydligen hålla sig torr bättre med ull. Har inte testat dem så mycket än men det lilla jag har provat så tyckte jag nog faktiskt att jag märkte lite skillnad. Kan återkomma när jag har testat igen. Beställde även en intimdeospray idag, vet dock inte om den minskar svettmängden eller bara lukten.

Svar på tråden Ljumsksvetten från HELVETET!!!!