Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

Mjölkproteinallegi/reflux ?? Hjälp mig!

Det låter som reflux och det kan i sin tur även bero på mjölkproteinallergi (men inte alltid). Tycker absolut inte att du ska vänta på BVC (de brukar inte kunna särskilt mycket om reflux ändå). Flickan behöver oavsett utredas av barnläkare så ta henne till närmsta barnklinik istället.

• Trippelmamma76

Tja, mina barn gick upp fint i vikt men behövde medicinera i över ett år pga reflux. Bvc kunde inget men en av mina blev så dålig att det blev akutvård så vi hade inga problem att få utredning i alla fall. (Fast BVC var ju inte inblandade då längre i det hela). Tänk på att det gör ont att ständigt kräkas magsyra och att man kan få frätskador på strupen. Jag gissar att en barnläkare börjar med att sätta barnet på mjölkfri ersättning i några veckor som start på utredningen oavsett. Kontakta direkt, ni har inget att förlora på det. Du får helt enkelt bara stå på dig, det kommer du ju att behöva göra i många sammanhang som mamma så det är lika bra att sätta igång. Googla tex på tyst reflux, reflux, mjölkproteinallergi och ladda med argument. (Men jag tror de hjälper er ändå) lycka till!

Rutankajutan skrev 2018-07-24 12:52:11 följande:

Om hon fortfarande har gått upp bra i vikt är jag ganska säker på att dom kommer säga att ?har man reflux eller mjökproteinallergi så går man inte upp i vikt såhär bra?

Eller ?det är normalt att dom är missnöjda, det är bara en period?

Vad ska man ha för motargument? Tycker det så svårt att stå upp emot sjuksköterskor/läkare!

• Trippelmamma76

Det finns även andra mediciner såsom Zantac.

LittleSunshine84 skrev 2018-07-25 16:52:23 följande:

Inte läst alla svar!

Men låter som min pojke och han hade svår reflux! Barn med reflux är ofta känsliga mot mp också. Det finns medicin, nexium.

Sök barnläkare, BVC är värdelösa på sånt här. Bor ni i Sthlm?

Hinner inte skriva mer just nu. Men absolut låter det som reflux. Min son gick upp stadigt i vikt trots kräkningar.

Svar på tråden Mjölkproteinallegi/reflux ?? Hjälp mig!