• Iowhannah

Julibebisar 2018

Hallå!

Här tänkte jag att vi som har fött i juli 2018 kunde samlas och diskutera allt möjligt kring bebistiden och alla tankar och känslor man kan tänkas ha.

Jag födde andra barnet den 19 juli, på bf+12. Det blev igångsättning men eftersom jag redan var öppen 5 cm så gick det snabbt och smidigt, från att de tog hål på hinnorna så tog det sex timmar innan vår dotter var född.

I morgon blir hon en vecka gammal och vi håller fortfarande på att vänja oss vid omställningen. Jobbigast är det för sonen på 2,5 år men trots allt så tycker jag ändå att han tar det relativt bra, men det är ju klart att det är svårt att plötsligt inte vara ensam om mammas och pappas uppmärksamhet.

Själv är jag full av hormoner och kan gå från att vara världens lyckligaste, till att gråta av förtvivlan, på bara ett par minuter. Sedan vänder det tillbaka igen. Och så håller det på, fram och tillbaka, upp och ner. Hoppas att det stabiliseras snart.

• Svar på tråden Julibebisar 2018
  • Iowhannah
    Lillflickan skrev 2018-09-07 06:32:58 följande:

Min tjej sov från kl ett till sex inatt! Längsta matuppehållet hittills!

Grattis! Härom natten fick jag uppleva 22:30-05! Jag trodde att såna långa uppehåll skulle vänta någon månad till faktiskt.
  • Twoblirthree

Min tjej sover från 21-03.30, ibland till 05.30. (Va tvungen o skryta lite...) Jag har dock fått min beskärda del av nattvaknade med de andra två barnen. 2-åringen vaknar fortfarande ibland på nätterna o då letar hon efter nappen el vill ha dricka el mardröm...Är så glad över vilken smidig tredje tjej vi fått. (Får kanske en jobbig natt nu bara för att jag skrev såhär) ;)
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-09-07 08:47:00 följande:

Min tjej sover från 21-03.30, ibland till 05.30. (Va tvungen o skryta lite...) Jag har dock fått min beskärda del av nattvaknade med de andra två barnen. 2-åringen vaknar fortfarande ibland på nätterna o då letar hon efter nappen el vill ha dricka el mardröm...Är så glad över vilken smidig tredje tjej vi fått. (Får kanske en jobbig natt nu bara för att jag skrev såhär) ;)

Ja, man ska inte hålla på och jinxa så där :P

Vår lilla tjej tycks sova bättre med mig än med sin pappa. När han har nätterna så äter hon två gånger, när jag har nätterna äter hon MAX en gång :D
  • Utvandraren2

Grattis! Jag blev helt häpen här en natt när klockan visade 04:30 och inte 02:30. Våra små börjar bli stora! <3
  • Utvandraren2

Min lilla tjej har börjat lägga sig på sidan och sen tillbaka på rygg allt oftare. När vi kom hem från bb hände det att hon rullade över på sidan ibland, men nu sker det flera gånger om dagen! Så söt! Pratar en massa ?glugggluggglu? med mig och med babygymmet. :)

• jennie08

Jag som tycker Edward sover men bra med sina 3-4 uppvaknanden men nu när jag läser hur era sover så ligger vi i lä.

Ammar ni era barn eller ger ni ersättning?

• Lillflickan

Tror nog det var en engångsföreteelse, men hoppas på en trend. Storebror, fem år, har aldrig sovit en hel natt. Vaknar fortfarande flera gånger per natt men är som tur var inte krånglig längre.

• Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-09-07 08:16:56 följande:
    Grattis! Härom natten fick jag uppleva 22:30-05! Jag trodde att såna långa uppehåll skulle vänta någon månad till faktiskt.
    Har oxå haft tur med nätterna nu i 2 dagar i rad. Han brukar somna vid kl 22 och sova i 3- 4 timmar bara o sen vara vaken till kl 12 eller 1 på dagen så inte konstigt att man har känt sig typ närmare "död" dom senaste veckorna. Men dom här 2 dagarna så har han somnat vid kl 22 som han brukar men har inte vaknat förrän kl 4-5 på morgonen. Rena lyxen för mig! Har fått sova i 6-7 timmar o känner mig som en ny människa  när ja går upp kl 5. Hoppas att det håller i sig! Fattar inte hur jag har orkat tidigare då han var vaken så länge.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-09-07 11:12:09 följande:
    Ja, man ska inte hålla på och jinxa så där :P

Vår lilla tjej tycks sova bättre med mig än med sin pappa. När han har nätterna så äter hon två gånger, när jag har nätterna äter hon MAX en gång :D
    mamma e bäst vettu hehe
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-09-07 20:06:09 följande:

Jag som tycker Edward sover men bra med sina 3-4 uppvaknanden men nu när jag läser hur era sover så ligger vi i lä.

Ammar ni era barn eller ger ni ersättning?

Min son vaknar 1 gång per natt men kan då vara vaken en vääldigt lång period, i ca 6-7 timmar innan han somnar om så man e helt slut ibland! Våran plan har ju varit att ja ska amma mest men att sambon ger ersättning 1 gång på kvällarna (vardagar)(och på helgerna 1 gång på natten) så att ja får lite avlastning men nu 2 dagar i rad så har han ratat flaskan så man börjar ju få lite panik att det bara e jag som duger. Hoppas att det bara e en tillfällighet.
Svar på tråden Julibebisar 2018