• Iowhannah

Julibebisar 2018

Hallå!

Här tänkte jag att vi som har fött i juli 2018 kunde samlas och diskutera allt möjligt kring bebistiden och alla tankar och känslor man kan tänkas ha.

Jag födde andra barnet den 19 juli, på bf+12. Det blev igångsättning men eftersom jag redan var öppen 5 cm så gick det snabbt och smidigt, från att de tog hål på hinnorna så tog det sex timmar innan vår dotter var född.

I morgon blir hon en vecka gammal och vi håller fortfarande på att vänja oss vid omställningen. Jobbigast är det för sonen på 2,5 år men trots allt så tycker jag ändå att han tar det relativt bra, men det är ju klart att det är svårt att plötsligt inte vara ensam om mammas och pappas uppmärksamhet.

Själv är jag full av hormoner och kan gå från att vara världens lyckligaste, till att gråta av förtvivlan, på bara ett par minuter. Sedan vänder det tillbaka igen. Och så håller det på, fram och tillbaka, upp och ner. Hoppas att det stabiliseras snart.

• Svar på tråden Julibebisar 2018
  • Lillflickan

Jag vet inte riktigt vad det är som är jobbigt. Och varför hon låter helt okej när hon sover. Hon sover bra. Det är när hon är vaken det låter som att hon inte får luft. Vi var inne i lördags och då typ sög de näsan. Men hon bara rosslar och rosslar. Hostar och tuggar bubblor. Krånglar mer än vanligt med maten men får ju i sig ändå.

• Iowhannah

Ni är säkert redan medvetna om detta men ändå. BABYSITTERN! Vilken fantastisk uppfinning när ens bebis behöver bajsa! Tre dagar i rad nu så har jag satt Alice i babysittern när hon har varit pruttig och VARJE GÅNG har det slutat i en redig bajsblöja!

• Lillflickan

Ja, synd att inte babysittern har ett hål med en toalett under! Här bajsas det också stora lass i babysittern. Lite för stora lass titt som tätt. Har satt en dyna i babysittern för att slippa tvätta den hela tiden!

• Iowhannah
    Lillflickan skrev 2018-11-01 04:59:44 följande:

Ja, synd att inte babysittern har ett hål med en toalett under! Här bajsas det också stora lass i babysittern. Lite för stora lass titt som tätt. Har satt en dyna i babysittern för att slippa tvätta den hela tiden!

Hahaha! Riktigt så illa har det inte varit här (än), men så är vår babysitter svart också så det syns kanske inte lika bra.
  • Lillflickan

Har funderat på att försöka potta henne. Borde gå eftersom hon är allt annat än diskret när det trycker på. Men jag har inte riktigt orkat ta tag i det. Går ju inte sätta henne på pottan än och att hålla henne på toaletten verkar bökigt. Någon som har testat?

• jennie08

Här är det babyskyddet som gäller :-0 Vilket är lite knasigt då han sitter där för att vi ska åka iväg - såklart. Så oftast bajsas det i bilen på väg någonstans. Har blivit en hejare på att byta blöja i bakluckan

• Iowhannah
    Lillflickan skrev 2018-11-01 08:22:22 följande:

Har funderat på att försöka potta henne. Borde gå eftersom hon är allt annat än diskret när det trycker på. Men jag har inte riktigt orkat ta tag i det. Går ju inte sätta henne på pottan än och att hålla henne på toaletten verkar bökigt. Någon som har testat?

Jag läste en del om babypotting när jag väntade första barnet men sen blev det inget med det. Jag tror däremot inte att det är så bökigt, speciellt inte när de inte väger så mycket. Kör på bara! Sen får man väl räkna med att missa några gånger men jag tror definitivt att tidig pottning gynnar både föräldrar och barn.
  • Lillflickan

Hon småbajsar fortfarande typ 73 gånger per dag, men nhar lagt till stora lass ovanpå det.Får se om jag orkar testa potta. Känns som om det är smidigare ändå med blöja. Jag vet att kompisarna körde potträning rätt länge med sin första och vi orkade inte bry oss. De blev torra ungefär samtidigt. Sonen blev helt torr på ett par dagar med bara någon lite större olycka och några pyttesmå. Medan de höll på och kämpa och kämpa.

• Iowhannah
    Lillflickan skrev 2018-11-01 17:21:19 följande:

Hon småbajsar fortfarande typ 73 gånger per dag, men nhar lagt till stora lass ovanpå det.Får se om jag orkar testa potta. Känns som om det är smidigare ändå med blöja. Jag vet att kompisarna körde potträning rätt länge med sin första och vi orkade inte bry oss. De blev torra ungefär samtidigt. Sonen blev helt torr på ett par dagar med bara någon lite större olycka och några pyttesmå. Medan de höll på och kämpa och kämpa.

Ja jo, det är ju den aspekten också. Att de kanske inte blir torra tidigare. Vår son bestämde sig en dag för att det var dags att kissa i pottan så han löste hela potträningen på egen hand, inte alla som har den turen!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-10-31 23:43:02 följande:

Ni är säkert redan medvetna om detta men ändå. BABYSITTERN! Vilken fantastisk uppfinning när ens bebis behöver bajsa! Tre dagar i rad nu så har jag satt Alice i babysittern när hon har varit pruttig och VARJE GÅNG har det slutat i en redig bajsblöja!

Ja samma här! Vi har en babysitter som vibrerar i rumpan o han bajsar jämt där!
Svar på tråden Julibebisar 2018