Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Blod i avföring

Hej, jag har sedan några dagar tillbaka alltid haft blod i avföringen. När jag bajsar blöder det alltid, första gången kom det en massa blod när jag var lös i magen. Nu är jag inte lika lös i magen men är inte hård heller ändå kommer det blod varje gång jag bajsar. Känner ingen större smärta vid toabesöket mer än att det sticker lite när jag bajsar. Misstänker hemorrojder men bör jag söka upp läkare? Någon som varit med om samma sak? Det kommer mycket blod, men det slutar när jag är klar med toabesöket..Äter i princip inga grönsaker, vet att det inte är bra men jag ska börja äta från och med nu. Tänkte ifall det hade något med det.

• Svar på tråden Blod i avföring
  • Anonym (.)

Låter det verkligen så illa? Har kollat upp nätet och vårdguiden och allt pekar mot hemorrojder. Svårt att uppsöka läkare när man inte är i landet. :l

• Anonym (.)

Finns det någon som möjligtvis haft samma problem och det visat sig vara hemorrojder? Undrar hur länge man kan blöda om man har hemorrojder. För har nu tömt min mage cirka 4-5 gånger (inte samma dag haha) och det har alltid blött då. Tror att det är något sår eftersom min avföring är liksom hård att den kan skapa sår? Det liksom växlar mellan hård och lite mjukare avföring....

• Anonym (.)

Glömde nämna att när torkar mig så kommer det oclså lite (mycket?) blod på pappret.. hade det varit i tarmen så hade det väl inte kommit blod på pappret..

• Anonym (.)

Hej, jag har sökt tid men det finns inte lediga tider pga att det finns de som har semester. Har tid den 10 augusti. Måste faktiskt säga att era inlägg skrämmer mig, nu ska jag berätta lite saker för att lugna ner mig. Jag är ganska ung, jag är 19 år gammal (jag vet att ålder inte spelar någon roll). Igår tömde jag magen och det kom ingen blod. Men idag fick jag ont i magen efter att ha ätit sallad, så gick in i toan och tömde magen. Alltså avföringen är mjuk det är bara toppen på själva bajsen som är lite Hård och som sticker till. Det kommer färska droppar blod i vatten, och bajset är omringad av blod. DEN ÄR INTE BLANDAD MED BLOD, den är bara omgiven av blod. Min syster hade samma sak innan och hon blödde vid avföring men sen försvann det. Jag har haft så för typ två år sen men sedan försvann det och nu kom det tillbaka. Min mamma hade hemorrojder när hon var liten så hon tydligen fick operera bort eller något. Jag är jätteorolig när jag läser era inlägg.. jag mår bra i förövrigt så om ni tänker skriva inlägg som tänker skrämma mig så gör det inte är ni snälla.

Svar på tråden Blod i avföring