Inlägg från: Anonym (Kluven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Kluven)

Tack för era svar! Jag vet att han är ärlig nu och att det är som ni säger, det kommer aldrig kunna bli något seriöst och han kommer aldrig kunna presentera mig för sin familj i framtiden då hans pappa är typ släkten överhuvud. Alltså han är 28 och född här men hans föräldrar är äldre, ca 60-70. Han är äldsta pojken av två. Vi hade en insident när vi sågs förra året där hans mamma råkade komma in på samma mataffär som vi var på. Han fick PANIK!! jag erbjöd mig att gå före hem men Fyfan va störd jag var efter det, och arg. Jag ville bara åka hem egentligen men kunde inte förrän dagen efter ... då hade vi kansle setts i 3 mån så de va lite knivigt.,.

Jo, han e kristen om något.

Tack igen för era svar och jag tror inte det blir bättre i framtiden efter de ni säger (även om han skulle älska mig då kanske) så jag struntar nog i det.

• Anonym (Kluven)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-26 17:43:12 följande:

Säg bara nej till honom ts. Även om jag förstår att det är svårt. Men nog förtjänar du bättre än att vara undangömd i skuggorna? Duger du inte för honom till att ta hem till familjen så ska han inte ha dig en sekund. Min man är inte syrian, men från Libanon. Hans reaktion efter att ha läst din ts är "nej nej nej bara säg nej till honom."

Tack för att du säger så!! Du har helt rätt
  • Anonym (Kluven)

Vi har inte setts igen och vi sågs sist för ett år sen.. har inte dom känslorna för honom idag så är väl lika bra att inte återuppta något under dessa premisser. Jag trivdes med honom och vi hade det bra .. de e bara synd att han har den pressen på sig att inte kunna få välja vem han vill vara med. Tror vi hade haft det bra annars.

• Anonym (Kluven)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-27 11:36:50 följande:

Kan tillägga att jag själv varit tillsammans med en svensk man i 8 år och vi är idag gifta. Min bror är tillsammans och sambo med en svensk tjej. Ingen i vår släkt eller bekantskapskrets har någonsin haft några åsikter om det. Tvärtom är våra partners högt älskade av våra familjemedlemmar och släkt. Känner många syrianer som delar sitt liv med en svensk.

Hur hade det varit om nån av dom hade haft barn sen tidigare?
  • Anonym (Kluven)

Jag har redan bestämt mig för att jag inte kommer slösa min tid på detta. Kan va kul med lite bekräftelse över något sms men inte mer än så.

Svar på tråden Att träffa en syriansk man?