Inlägg från: Anonym (Vad tror du själv?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad tror du själv?)

Att träffa en syriansk man?

Har dock ingen syrian i min bekantskapskrets, men jag tror att många av dem är extremt "strikta" i sin religion, jag antar att han är muslim?

Eller att han har stort "hederstryck" från sin familj?

Jag tror att han bara vill ha dig som en "kk", just nu? Och det är kanske bäst att du inte blir djupt förälskat i honom? Om han är muslim, kan han ju kanske redan var gift, och väntar på att få sin fru/ sina fruar hit, och deras barn?

Syrianer vältrade ju in i landet 2015, det kom många med kvoten. Har faktiskt ingen aning om hur de har anpassat sig, men ser att många som har fått PUT, redan har en del släktingar här, och däribland mamma och pappa, evt. fruar/ barn, syskon, (bröder? Systrar och kusiner). Jag ser dem ofta i Malmö, och de verkar väldigt familjära?

Men sen finns det ju alltid undantag? Kanske beror det på hur länge han har varit här? Man vet ju aldrig? Olika "folkgrupper", muslimska eller ej, integrerar sig på olika sätt,häri detta landet. Så vi skall aldrig "ha fördomar" mot någon speciell grupp. Alla är sin egen individ, med sin egen personlighet. Så men vet ju ju aldrig med "din"? All lycka till, men det är nog bäst att ha honom som "kk", än så länge. Så du inte skall bli förstört i kärlekssorg.

www.sydsvenskan.se/2011-10-22/syrianbrollop-stora-brfeta-stereotyper

Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 17:21:06 följande:
    Men Gud. Vi är kristna syrianer. Du blandar ihop syrianer med syrier, pinsamt.

Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 17:21:06 följande:
    Men Gud. Vi är kristna syrianer. Du blandar ihop syrianer med syrier, pinsamt.
    Ja, jag sa ju det; att det finns även djupt religiösa syrianer/ syrier, Och jag potentierade att er folk är sekulära.

Men kom inte här och säg, att alla de nyankomna människor från Syrien, inte är muslimer. Det är en hel ny syn här. Och det finns ju som sagt dem som kom med kvoten, direkt från UN, och så ala de andra, som kom hit på eget bevåg?

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om eran religion. Och era specifika hedersmönster. Men förklara för Ts, om jag har har fel.

Förklara för Ts, varför hon bara skall "leka" med sin kille från Syrien? Du sommär så vis?

Hoppas bara inte, att vi får ännu mera "hedersrelaterade" konflikter här, för det räcker och blir över här! Om ni vill integrera, så var så God!, Utbilda er, och integrera. Det är ju det Sverige vill? Byta ut halva befolkningen mot "nya spännande människor", som inte bara föder 6 barn, och har ett x antal fruar?

Ja, tyvärr. Jag ser det fram för mina ögon, vad tror du själv? Vilka grupper tycker du förstör för er?

En dag tar pengarna slut här. Det hela handlar om vapenhandeln, från Sverige till alla krig. Sverige känner sig skyldiga att byta ut sin befolkning, som en en gentjänst, till de diktatorer, som köpte vapen från dem.

Man kan ju säga, att Sverige, håller på att "brinna upp"? Och när den svenska skogen är borta, så försvinner också stoltheten.

Lite ot, men ändå inte. Have peace!
    Anonym (Arab) skrev 2018-07-26 19:14:51 följande:
    Fast det är ganska pinsamt att inte kunna göra skillnad på två olika folkgrupper som inte ens har samma religon gemensamt.
    Lite som att gå runt och tro att araber och kurder är samma.
    Och hur i H. Skall vi vanliga infödingar kunna hålla reda på alla er olika foklgruppar? Det är ju alla folk i hela världen värden här, som nu är bland os, och vi försöker att reda ut, vem som är muslimer från ett visst land, och vem som inte är det?, Kurder, eller icke kurder från samma land?, det finns ju lika många olika tolninga av islam, som det finns muslimer i hela världen! Precis som det finns livets ord, och pingstkyrkan och katolska kyrkan inom kristendomen, och Mormoner, och Jehova, och va fan vet jag.

Om ni nu alla har hamnat här, av någon anledning, så får vi ju försöka at leva tillsammans eller hur? Dela med os av alla våra olikheter, i detta ulti multi demokratiska landet, där homosexuella från muslimska länder kan gifta sig med varandra, och bli accepterade för dem de är?

Finns det någon annan plats på jorden då?

Berätta för Ts, att hon nog har hittat sig en "kk". Men som sagt, han kanske integrerar sig?
    Anonym (Kluven) skrev 2018-07-26 19:34:44 följande:

Tack för era svar! Jag vet att han är ärlig nu och att det är som ni säger, det kommer aldrig kunna bli något seriöst och han kommer aldrig kunna presentera mig för sin familj i framtiden då hans pappa är typ släkten överhuvud. Alltså han är 28 och född här men hans föräldrar är äldre, ca 60-70. Han är äldsta pojken av två. Vi hade en insident när vi sågs förra året där hans mamma råkade komma in på samma mataffär som vi var på. Han fick PANIK!! jag erbjöd mig att gå före hem men Fyfan va störd jag var efter det, och arg. Jag ville bara åka hem egentligen men kunde inte förrän dagen efter ... då hade vi kansle setts i 3 mån så de va lite knivigt.,.

Jo, han e kristen om något.

Tack igen för era svar och jag tror inte det blir bättre i framtiden efter de ni säger (även om han skulle älska mig då kanske) så jag struntar nog i det.

Ja, där ser du själv? Vad är kristendom, och vad är islam?

Hoppas nu bara, att du inte blir djupt förälskat. För då blir det et drama.

Jag tror att det är helt upp till den du frågar? Alla är sin egen person. Det är upp till den du frågar. Vad han vill offra?

Svar på tråden Att träffa en syriansk man?