Att träffa en syriansk man?
Har dock ingen syrian i min bekantskapskrets, men jag tror att många av dem är extremt "strikta" i sin religion, jag antar att han är muslim?
Eller att han har stort "hederstryck" från sin familj?
Jag tror att han bara vill ha dig som en "kk", just nu? Och det är kanske bäst att du inte blir djupt förälskat i honom? Om han är muslim, kan han ju kanske redan var gift, och väntar på att få sin fru/ sina fruar hit, och deras barn?
Syrianer vältrade ju in i landet 2015, det kom många med kvoten. Har faktiskt ingen aning om hur de har anpassat sig, men ser att många som har fått PUT, redan har en del släktingar här, och däribland mamma och pappa, evt. fruar/ barn, syskon, (bröder? Systrar och kusiner). Jag ser dem ofta i Malmö, och de verkar väldigt familjära?
Men sen finns det ju alltid undantag? Kanske beror det på hur länge han har varit här? Man vet ju aldrig? Olika "folkgrupper", muslimska eller ej, integrerar sig på olika sätt,häri detta landet. Så vi skall aldrig "ha fördomar" mot någon speciell grupp. Alla är sin egen individ, med sin egen personlighet. Så men vet ju ju aldrig med "din"? All lycka till, men det är nog bäst att ha honom som "kk", än så länge. Så du inte skall bli förstört i kärlekssorg.
www.sydsvenskan.se/2011-10-22/syrianbrollop-stora-brfeta-stereotyper