Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Att träffa en syriansk man?

Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 17:21:06 följande:

Men Gud. Vi är kristna syrianer. Du blandar ihop syrianer med syrier, pinsamt.

Vad är det för pinsamt med det?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (ååå) skrev 2018-07-26 22:46:41 följande:

Ja det är väl klart att man har koll på det, trodde du att du hittade på något svårt nu? 

Det är inte så svårt att googla lite om syrier och syrianer. Ska man ge sig in och snacka i en tråd är det ju bra om man är säker på det man skriver innan, annars får man förstås påpekanden om sina brister, vilket nu har skett. Dock blir det hela bara ännu mer pinsamt när folk försöker kaxa och motargumenten - när de ju hade fel! 

Det är väl bara att vika ner sig, säga "my mistake", ta lärdom och faktiskt se till att lära sig det man inte visste, så klarar man en diskussion bättre nästa gång 

Måste vara jobbigt att tycka att det är pinsamt att ha fel.

Dessutom skrev personen i ursprungsinlägget att hon ANTOG att han var muslim. Inget pinsamt i det, tycker jag.

Fråga sveriges befolkning så har säkert över hälften ingen koll på om det är syrier eller syrianer som är muslimer/kristna. Det är inte särskilt intressant för de flesta heller.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Arab) skrev 2018-07-26 19:14:51 följande:

Fast det är ganska pinsamt att inte kunna göra skillnad på två olika folkgrupper som inte ens har samma religon gemensamt.

Lite som att gå runt och tro att araber och kurder är samma.

Upp till dig själv om du tycker sådant är pinsamt. De flesta rycker nog på axlarna och bryr sig inte. Det låter ju väldigt likt.

Inte så att man ligger sömnlös och skäms över att man råkade blanda ihop syrier/syrian.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Jesus) skrev 2018-07-27 07:49:28 följande:

Syrianer är såna som har ett stort guld kors om Halsen. Sen hänger de även kors i den inre backspegeln på bilen. Verkar vara väldigt religiösa och vidskepliga om du frågar mig

Jo jag har vetat skillnaden länge. Var bekant med ett par syrianer på 90-talet.
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?