Inlägg från: Anonym (Också syrian) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också syrian)

Att träffa en syriansk man?

Anonym (Se upp!) skrev 2018-07-26 17:42:33 följande:

Tack för att du klargjorde detta! Min åsikt är att syrianer är mycket mer inskränka och håller sig till sin "klan" än vad syrier är. Känner flera svenska tjejkompisar som är tillsammans med syrier och där är det inga problem. Syrianer däremot verkar inte alls vilja ta del av det svenska samhället. En tjejkompis till mig hade samma problem som ts med en syriansk kille hon träffade. Han trodde att han skulle kunna dejta henne när det "trängde på" men tji fick han - hon bad honom flyga och fara! Kanske är syrianer så speciella för att de inte har något eget land?

Syrianer anses vara en av de bäst etablerade invandrargruppen i Sverige. Många har anpassat sig väl till den svenska kulturen, är högutbildade (framförallt andra generationen) och väldigt företagsamma. Finns säkert undantag såklart.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Majken) skrev 2018-07-27 00:33:12 följande:

Vilket land kommer syrianer från då? Jag trodde med det var så man böjde ordet syrier. Typ som svensk och svenskar. 

Syrianer är en folkgrupp som härstammar från hela Mellanöstern, med flera tusenårig historia. De flesta syrianer kommer från Turkiet, Irak och Syrien, men finns även en stor del i Libanon och Iran.
  • Anonym (Också syrian)

Kan tillägga att jag själv varit tillsammans med en svensk man i 8 år och vi är idag gifta. Min bror är tillsammans och sambo med en svensk tjej. Ingen i vår släkt eller bekantskapskrets har någonsin haft några åsikter om det. Tvärtom är våra partners högt älskade av våra familjemedlemmar och släkt. Känner många syrianer som delar sitt liv med en svensk.

• Anonym (Också syrian)
    Anonym (Grå) skrev 2018-07-27 11:48:14 följande:

Så en del dejtar svenskar. Talar många sitt modersmål flytande?

Ja, många gör det. Men svenskan är nog första språket för dem flesta, i alla fall andra generationen. Bland mina syrianska vänner och i min släkt så pratar vi alltid svenska när vi träffas, med undantag om äldre generationen är med.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-07-27 19:52:09 följande:

Hur hade det varit om nån av dom hade haft barn sen tidigare?

Det är mer känsligt. Jag tror att de flesta syrianska föräldrar hade haft svårt att acceptera att ens barn gifter sig med någon som har barn sedan tidigare. Det beror nog på att man ser äktenskapet som väldigt heligt och något som ska hålla livet ut, även om skilsmässor förekommer.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 21:06:40 följande:

Fast den genomsnittliga IQ nivån i Syrien är 80.

I Sverige ligger den på 100.

70 räknas som lätt förståndshandikappad.

Långt ifrån alla syrianer kommer från Syrien eller bor där. Befolkningen består främst av araber. Syrianer är en minoritetsbefolkning. Så vad genomsnitts 1Q nivån i Syrien är, säger väldigt lite om syrianers IQ. Syrianer i Sverige (men också i Mellanöstern) är oftast högutbildade, advokater, läkare, ingenjörer. T ex Elisabeth Massi som du säkert känner till är syrian, från Libanon.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 23:51:44 följande:

Du tycker att han passar mer in som underutvecklad apa för att han anser dom vara underutvecklade apor.

Vad drar du den slutsaten utav?

Araber har 80 iq som snitt (svenskar 100). Dom kastar sten på blåljuspersonal. Är överrepresenterade inom all form av kriminalitet såsom grova våldsbrott, våldtäkt och gruppvåldtäkter. 

Att tycka att dom som grupp beter sig som underutvecklade apor är verklighetsförankrat.

Så återigen, visa nu din utvecklade intelligens och logik och kom med ett förankrat påstående till varför någon som anser araber vara underutvecklade apor, skulle mer passa in som detta.

Men nu pratar vi om en syrian och syrianer i allmänhet. Inte om araber. Det är två helt olika folkgrupper. Det är synd att kunskapen inte är större än att likställa två helt skilda invandragrupper. Det är som att jämföra svenskar med mexikaner.
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?