Inlägg från: Anonym (Se upp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Se upp!)

Att träffa en syriansk man?

Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 17:21:06 följande:
    Men Gud. Vi är kristna syrianer. Du blandar ihop syrianer med syrier, pinsamt.
    Tack för att du klargjorde detta! Min åsikt är att syrianer är mycket mer inskränka och håller sig till sin "klan" än vad syrier är. Känner flera svenska tjejkompisar som är tillsammans med syrier och där är det inga problem. Syrianer däremot verkar inte alls vilja ta del av det svenska samhället. En tjejkompis till mig hade samma problem som ts med en syriansk kille hon träffade. Han trodde att han skulle kunna dejta henne när det "trängde på" men tji fick han - hon bad honom flyga och fara! Kanske är syrianer så speciella för att de inte har något eget land?
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-26 17:52:29 följande:
    Vad är det för pinsamt med det?
    Fattar inte heller vad som skulle vara så pinsamt med att blanda ihop syrier med syrianer. Så svårt med dessa som ingen eget land har. Eller har jag missat något? Finns det ett pseudoland som heter Syrianstan likt Kurdistan (som inte heller finns)?
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-27 21:35:29 följande:
    Långt ifrån alla syrianer kommer från Syrien eller bor där. Befolkningen består främst av araber. Syrianer är en minoritetsbefolkning. Så vad genomsnitts 1Q nivån i Syrien är, säger väldigt lite om syrianers IQ. Syrianer i Sverige (men också i Mellanöstern) är oftast högutbildade, advokater, läkare, ingenjörer. T ex Elisabeth Massi som du säkert känner till är syrian, från Libanon.
    Så ett bra exempel på en framgångsrik syrian är Elisabeth Massi? En person som hotar sina anställda och fakturerar mer timmar än vad som lagts ner på målen? Tror inte riktigt jag håller med dig där. Eller är det din definition av en framgångsrik syrian? I så fall tror jag att det vore bättre för Sverige med icke framgångsrika syrianer.
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-28 15:50:09 följande:

Jag som själv är syrian håller inte alls med att vårt folk är välutbildade. Syrianer hittar man oftast i frisörsalonger eller pizzerior. Jag är ingift i en familj där endast jag har högskoleutbildning och där jag i princip inte kommer överens med ngn i familjen pga ålderdomliga synsätt etc. Att jag är feminist dessutom retar galler på alla. Så, nej håller inte med övriga här.

Hur fungerar det med din man då? Klarar han av att balansera mellan dig och sin familjs ålderdomliga synsätt? Jag är bara nyfiken på hur ni klarar av detta utan att det blir konflikter.
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-28 16:33:57 följande:
    Min man är bäst. Han är mer som mig så det funkar jättebra. Vi är sambos innan äktenskap tex, han gick emot sin familj som ville vi skulle va gifta osv. Inga problem alls men fick dejta x antal idiotiska syrianska män innan jag hittade honom.
    Vad säger din familj? Är de mer moderna än hans är?
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-29 00:35:25 följande:
    De vet inte om att vi bor ihop. Klart de vet innerst inne men jag tkr inte det angår någon vad vi gör. Vi båda är vuxna individer :)
    Men var tror de att du bor då? Och vill de inte hälsa på hemma hos dig?
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?