Inlägg från: Anonym (Syrian) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syrian)

Att träffa en syriansk man?

Jag själv är syrian och kan med all säkerhet säga att det inte lär bli ngt för hans familj/släkt skulle aldrig acceptera dig. Vår kultur är väldigt speciell och jag tycker du ska ta killens ord på allvar så du inte sitter där om några år och undrar varför du slösat tid på honom.

• Anonym (Syrian)
    Anonym (Vad tror du själv?) skrev 2018-07-26 17:19:22 följande:

Har dock ingen syrian i min bekantskapskrets, men jag tror att många av dem är extremt "strikta" i sin religion, jag antar att han är muslim?

Eller att han har stort "hederstryck" från sin familj?

Jag tror att han bara vill ha dig som en "kk", just nu? Och det är kanske bäst att du inte blir djupt förälskat i honom? Om han är muslim, kan han ju kanske redan var gift, och väntar på att få sin fru/ sina fruar hit, och deras barn?

Syrianer vältrade ju in i landet 2015, det kom många med kvoten. Har faktiskt ingen aning om hur de har anpassat sig, men ser att många som har fått PUT, redan har en del släktingar här, och däribland mamma och pappa, evt. fruar/ barn, syskon, (bröder? Systrar och kusiner). Jag ser dem ofta i Malmö, och de verkar väldigt familjära?

Men sen finns det ju alltid undantag? Kanske beror det på hur länge han har varit här? Man vet ju aldrig? Olika "folkgrupper", muslimska eller ej, integrerar sig på olika sätt,häri detta landet. Så vi skall aldrig "ha fördomar" mot någon speciell grupp. Alla är sin egen individ, med sin egen personlighet. Så men vet ju ju aldrig med "din"? All lycka till, men det är nog bäst att ha honom som "kk", än så länge. Så du inte skall bli förstört i kärlekssorg.

www.sydsvenskan.se/2011-10-22/syrianbrollop-stora-brfeta-stereotyper

Men Gud. Vi är kristna syrianer. Du blandar ihop syrianer med syrier, pinsamt.
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Grå) skrev 2018-07-26 21:50:57 följande:

Har du en svensk flickvän?

Jag är syriansk tjej som är tillsammans med assyrisk man.
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Grå) skrev 2018-07-26 23:00:09 följande:

ok vet du om tjejerna träffar svenska killar är det något som händer?

Min syster är tillsammans och ska förlova sig med en svensk man. Så, det händer absolut. Jag trodde själv att jag skulle gifta mig med en svensk man då syrianska män är väldigt speciella men nu blev det inte så. :)
  • Anonym (Syrian)

Jag som själv är syrian håller inte alls med att vårt folk är välutbildade. Syrianer hittar man oftast i frisörsalonger eller pizzerior. Jag är ingift i en familj där endast jag har högskoleutbildning och där jag i princip inte kommer överens med ngn i familjen pga ålderdomliga synsätt etc. Att jag är feminist dessutom retar galler på alla. Så, nej håller inte med övriga här.

• Anonym (Syrian)
    Anonym (SyrianTrött) skrev 2018-07-28 15:49:27 följande:

Jag tycker kristna syrianer faktisk kan vara värre än vissa muslimer när det gäller kvinnosyn.Jag bor i Norrköping , det kryllade av syrianer här redan innan kriget 2015.Jag visste redan då att det skulle bli kaos och röra i den här stan.De har gått till så tokigt att tom syrianerna som redan fanns här kände agg mot sina egna landsmän och själva röstade SD.Jag personligen tycker det är skrämmande hur dålig självinsikt man kan ha.

Man gör korsteknet varje gång man åker förbi en kyrkogård samtidigt som man är de största syndarna.Nu kommer en massa av dessa skriva aggressivt gällande det här och kalla mig rasse och det får de göra för de får inget svar av mig då de inte är värda besväret.Återigen visar det brist på självinsikt.

De själva ser ju ner på svarta och zigenarna precis som om de själva vore bättre.Tycker det är dom som har svårast att känna gemenskap med svenskar då kulturen skär sig nåt så skrämmande.

Har dock träffat enstaka bra syrianska grabbar med empatisk förmåga men de är inte många.För det mesta är det "jag skiiiter i mentaliteten"som hägrar.....

Håller med dig i allt. Jag skäms över att vårt folk röstar på SD och beter sig på det här sättet.
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Se upp!) skrev 2018-07-28 16:22:43 följande:

Hur fungerar det med din man då? Klarar han av att balansera mellan dig och sin familjs ålderdomliga synsätt? Jag är bara nyfiken på hur ni klarar av detta utan att det blir konflikter.

Min man är bäst. Han är mer som mig så det funkar jättebra. Vi är sambos innan äktenskap tex, han gick emot sin familj som ville vi skulle va gifta osv. Inga problem alls men fick dejta x antal idiotiska syrianska män innan jag hittade honom.
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Se upp!) skrev 2018-07-29 00:27:44 följande:

Vad säger din familj? Är de mer moderna än hans är?

De vet inte om att vi bor ihop. Klart de vet innerst inne men jag tkr inte det angår någon vad vi gör. Vi båda är vuxna individer :)
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?