• Anonym (Grå)

Att träffa en syriansk man?

Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 16:49:17 följande:

Jag själv är syrian och kan med all säkerhet säga att det inte lär bli ngt för hans familj/släkt skulle aldrig acceptera dig. Vår kultur är väldigt speciell och jag tycker du ska ta killens ord på allvar så du inte sitter där om några år och undrar varför du slösat tid på honom.

Har du en svensk flickvän?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Arab) skrev 2018-07-26 21:46:36 följande:
    Men jaja, alla är inte lika allmänbildade vilket är okej. Men då säger man bara att "oj, jag visste inte att det var två folkgrupper" istället för att börja tjafsa emot.
    Är det ett vanligt misstag?  
    Vilket land har du bakgrund ifrån är du kille eller tjej

• Anonym (Grå)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 22:55:38 följande:
    Jag är syriansk tjej som är tillsammans med assyrisk man.
    ok vet du om tjejerna träffar svenska killar är det något som händer?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-26 23:25:39 följande:
    Min syster är tillsammans och ska förlova sig med en svensk man. Så, det händer absolut. Jag trodde själv att jag skulle gifta mig med en svensk man då syrianska män är väldigt speciella men nu blev det inte så. :)
    Varför trodde du det då?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-27 11:36:50 följande:

Kan tillägga att jag själv varit tillsammans med en svensk man i 8 år och vi är idag gifta. Min bror är tillsammans och sambo med en svensk tjej. Ingen i vår släkt eller bekantskapskrets har någonsin haft några åsikter om det. Tvärtom är våra partners högt älskade av våra familjemedlemmar och släkt. Känner många syrianer som delar sitt liv med en svensk.

Så en del dejtar svenskar. Talar många sitt modersmål flytande?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-28 00:43:43 följande:

Hej,

Är också syriansk. Min bror är sambo med en svensk och har haft flera svenska flickvänner som han har presterat för oss, det har aldrig varit några problem. Mina föräldrar har självklart alltid önskat att vi träffar syrianer för att det är lättare med språk/kultur/tradition men har aldrig krävt det. Det är individuellt från familj till familj. Låter mer som att hans familj tyvärr är strikta och att han inte vill göra något åt saken, långt ifrån alla syrianer är så :)

Dejtar du själv svenska tjejer
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-28 13:46:11 följande:
    nej, eftersom att jag är en tjej och attraheras av män. Jag har tidigare dejtat någon svensk men finner mörkare drag mer attraktivt haha, så otroligt sexigt mörka ögon, mörkt hår, långa fylliga böjda fransar, skägg m.m.
    Känner du till fall där tjejer har dejtat svenska killar eller skulle du säga att det är ovanligt
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 14:12:25 följande:
    Varför ställer du den frågan om och om igen?
    Det har jag inte tänkt på faktiskt.
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 15:13:35 följande:

Är man svensk man och attraktiv för svenska tjejer är man även det för utländska.

Kanske svar på din fråga grå.

Alla tjejer faller för dig förstår jag
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?