IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej alla, så spännande att många verkligen är på G nu med sona behandlingar! Något positivt med att sommaren snart är över haha:)
Själv blev jag ruvare igår till en toppenfin blastocyst fick ytterligare två till frysen! Dock inte riktigt toppklass men fortfarande fina och värda att frysas:) Vi fick göra insättningen två gånger då den inte ville åka ut ur katetern och dem upptäckte det när de dubbelkollade! Sån tur att de kollade haha! Hoppas det tyder på att det är en envis liten rackare som vill stanna kvar!
Gick på en Akupunkturbehandling precis efter insättning(gjorde en efter ägguttag också) En kines som utfört Akupunktur i 30 år. Han sa ?Jag känne den komme stanna, sitta mycke bla? ?ni komma få en tjej men ni vill ha pojke, men ni få tjej? Han kan inte säga R... Hur mycket sanning det ligger går ju att diskutera men kul med lite positiv energi!!
Vad fint! Och två till frysen! Hur känns det idag?
Ååå va spännande.....hoppas så att den vill stanna. Kul du fick till frysen med. Hur känner du idag? Tar du progesteron nu då?
All lycka till er!! Hoppas hoppas att det tar sig! <3 när har du test dag? Kommer du tjuvtesta innan tror du?
Ja jag känner mig nöjd och så tacksam! Mår precis som vanligt idag, mina äggstockar är fortfarande något förstorade och jag är lite svullen i magen. Men hade iaf ingen vätska i buken så det var skönt! Snart börjar man väl överanalysera symptom eller inte symptom... Tänker en del på ?hur man bör leva?. Jag har alltid tänkt att man ska leva på som vanligt, träna och göra saker som man brukar. Men sen hör man från en del som säger undvik träning, hopp mm. Hur har du/ni andra tänkt?
Så himla arg nu. Ringde Sahlgrenska i morse kl 7, väljer tidsbokning då vi ska boka in nytt startmöte med läkare (skulle ringa idag och göra det då de inte kunde boka in det innan semestrarna). De ringer upp nästan en timme för sent och säger att jag valt fel, jag skulle till rådgivning. De lägger mig i deras lista och de ska ringa upp kl 11. De ringer också upp sent och säger då att nej, jag ska ringa tidsbokningen. Skuldbelägger mig sen och säger att jag kanske inte var tydlig med att det var en ny tid jag ville boka? Jag blev redan där irriterad. Ringer sen växeln på nytt och då har de inga mer tider för dagen. Nu är jag så orolig att många tider har gått åt och att vi ska få vänta ännu längre. Hade tom hopp om att få tid i september istället för oktober som vi först tänkt.
Så himla arg nu. Ringde Sahlgrenska i morse kl 7, väljer tidsbokning då vi ska boka in nytt startmöte med läkare (skulle ringa idag och göra det då de inte kunde boka in det innan semestrarna). De ringer upp nästan en timme för sent och säger att jag valt fel, jag skulle till rådgivning. De lägger mig i deras lista och de ska ringa upp kl 11. De ringer också upp sent och säger då att nej, jag ska ringa tidsbokningen. Skuldbelägger mig sen och säger att jag kanske inte var tydlig med att det var en ny tid jag ville boka? Jag blev redan där irriterad. Ringer sen växeln på nytt och då har de inga mer tider för dagen. Nu är jag så orolig att många tider har gått åt och att vi ska få vänta ännu längre. Hade tom hopp om att få tid i september istället för oktober som vi först tänkt.
Ja otroligt!! För första gången på väldigt länge så känner man att man har en chans att verkligen bli gravid! Hoppas så att det tar sig nu och att det resulterar i en frisk liten bebis... Japp mindre kul är det med dem där vagitorierna... TRE gånger om dagen?! Inte riktigt så hemskt som jag föreställt mig men är ju bara på andra dagen. Hur mår du i allt?:)
Min kille försöker frenetiskt komma fram till Sophiahemmet Ivf. Men kommer inte fram. Telefonkön ör full säger dom. Vi ska försöka boka första mötet nu. Är det lika bra o ge upp för dagen eller? :( fan
Min kille försöker frenetiskt komma fram till Sophiahemmet Ivf. Men kommer inte fram. Telefonkön ör full säger dom. Vi ska försöka boka första mötet nu. Är det lika bra o ge upp för dagen eller? :( fan