• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-12-02 17:53:59 följande:

Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.

Hur mår ni andra?

Endast ruvardag 2 för min del. Svullen, ont och lite trött. Brösten är som hårda bollar och så har det varit sedan innan äggplocket.
  • Annanathalia

Tror inte jag skrivit i denna tråd innan, hoppar gärna in :) Har insättning imorgon på dag 5 och är såklart super nervös. Omgång två detta för vår del, blev gravid på första försöket men fick missfall i v.6.

Känna lite svårt att tro att vi skall lyckas två gånger i rad men försöker såklart peppa upp mig själv att ändå tro. Så många smällar redan som det är de senaste åren så hoppet är lite naggat i kanterna. Hur mår ni andra, ser att många av er väntar på att kunna testa :)

• mammsen79
    Annanathalia skrev 2018-12-02 21:38:21 följande:

Tror inte jag skrivit i denna tråd innan, hoppar gärna in :) Har insättning imorgon på dag 5 och är såklart super nervös. Omgång två detta för vår del, blev gravid på första försöket men fick missfall i v.6.

Känna lite svårt att tro att vi skall lyckas två gånger i rad men försöker såklart peppa upp mig själv att ändå tro. Så många smällar redan som det är de senaste åren så hoppet är lite naggat i kanterna. Hur mår ni andra, ser att många av er väntar på att kunna testa :)

Stort lycka till och försök inte se bakåt vet att det är svårt, jag undrar bara vilken dag satt dem in ägget förra gången då du fick positivt? Hur många ägg har du fått ut o blivit befruktade?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-02 20:40:49 följande:

Hoppas hoppas hoppas att det har gått bra! <3

Vi fick tillbaka ett litet tvådagars igår :)
  • Annanathalia
    mammsen79 skrev 2018-12-02 22:35:25 följande:
    Stort lycka till och försök inte se bakåt vet att det är svårt, jag undrar bara vilken dag satt dem in ägget förra gången då du fick positivt? Hur många ägg har du fått ut o blivit befruktade?
    Ja väldigt svårt, sist fick vi ut 6 stycken, 3 blev befruktade och därmed sattes den bästa in dag 3. Vi fick då inga till frysen. Denna gången fick vi ut 8 ägg och över 5 bör ha blivit befruktade sedan de inte ringt och det är idag dag 5 och dags för insättning :)
  • nypan78

Sådärja. Plock på fredag, nu är det snart dags!

Sedan beror det på hur de befruktas om det blir återföring sön eller ons nästa vecka. Hur funkar det? Många ut, längre odling eller?

Får tillägga att jag är 40 år redan ????

• nypan78

Sedan beror det på hur de befruktas om det blir återföring sön eller ons nästa vecka. Hur funkar det? Många ut, längre odling eller?

• nypan78

• nypan78

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018