IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Känns nervöst nu när man närmar sig dagen för mens även om man plussat redan. Kan ju bli ytterligare en kemisk graviditet, men känns inte som om testet borde varit så starkt då, eller?
Den här gången testar jag att ta Albyl minor, en fjärdedel, varje dag. Någon annan som testat det?
Nu har vi haft insättning idag dag 5, herre alltså, kan inte förstå hur den där lille saken kan stanna kvar där inne. Känns mest rimligt att jag kissade ut ägget 15 min efter insättningen. Men men heja heja.
Hur har ni känt i livmodern efter ägguttag, jag har en hel del känningar. Kanske inte så konstigt men ändå!
Måste nog säga att det är det starkaste jag fått så här tidigt någon gång. Kan kroppen producera mer hög om båda embryona fäst tro?
Nu håller vi tummarna för att det är vår tur nu!! :) <3 det här MÅSTE hålla i sig.
Jag berättade för min man faktiskt, kan inte ljuga för honom, vi är ju två om detta. Sen bad jag om ursäkt eftersom vi hade sagt att vi skulle testa på fredag först. Men illamåendet tar kål på mig och jag kan inte dricka kaffe längre.
Har du några känningar i livmoder eller så?
Nja inte nämnvärt faktiskt. Du då?
Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.
Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?
Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.
Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?
Nu är jag öm nertill någon mer som varit det några dagar innan äggplock? Var på kontroll igår har ju en stor äggblåsa på 21 mm de andra låg på 18 17 15 12 o höjde min dos till 300 istället för 225 sista sprutan ikväll o fyrmandel sprutan som jag avskyr. Ovitrelle i morgon o ställer in mig på sjuk trötthet i 1 veckas tid nu framöver så som jag blev sist då det är hcg hormon i. Någon annan som reagerar på den sprutan?
Nu är jag öm nertill någon mer som varit det några dagar innan äggplock? Var på kontroll igår har ju en stor äggblåsa på 21 mm de andra låg på 18 17 15 12 o höjde min dos till 300 istället för 225 sista sprutan ikväll o fyrmandel sprutan som jag avskyr. Ovitrelle i morgon o ställer in mig på sjuk trötthet i 1 veckas tid nu framöver så som jag blev sist då det är hcg hormon i. Någon annan som reagerar på den sprutan?
Trött och spänd i magen, ömma bröst. Jag tog sista sprutan menopur ikväll, ovitrelle imorgon kväll. Plock på fredag! Hoppas inte blir alltför seg, får se...