IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ja verkligen extra! Ibland känns det som att man skulle kunna styra behandlingen bättre själv, vi känner ju våra kroppar betydligt mycket bättre än vad läkarna gör. Eller iallafall att de borde lyssna på oss mycket mer, de flesta av oss är ju faktiskt ordentligt insatta.
Hur går ni vidare?
Näää! Fy vad tråkigt! Och jag får jättedåligt samvete för att jag rådde dig att följa kliniken rekommendationer! :( Vad ledsen jag blir för din skull. Kunde de se att du hade ägglossat, att det fanns vätska eller så? Stor kram
Åh vad jag är ledsen för din skull! Man blir så matt av allt som ska behöva gå igenom. Vad sa kliniken? Detta kan väl ändå inte räknas som en behandling, utan du borde få en extra gång utan extra kostnad?
Stor kram till dig!!
Jaha allihopa! Då hade båda stora äggblåsorna såklart poppat redan på äggplocket idag.
Nej fy fan vad jag lider med dig! :( styrkekramar!
Ägglossade du trots oralgutran? Eller fick du inte orgalutran?
Ja! Tog orgalutran i hela 6 dagar. Min kropp verkar köra sitt eget race oavsett sprutorna, cykeln såg ut ungefär som en naturlig cykel hade gjort kan man säga. Jag ägglossar varje cykel, ofta på CD 11-13, så alltid snabbt. Och oftast 1-2 folliklar. Sedan 15 dagars lutealfas. Så för mig känns det som IVF snarare förstör än hjälper :(.[/quote
[quote=79356713][quote-nick]Wonderfluff skrev 2019-01-12 19:42:41 följande:[/quote-nick]Ja! Tog orgalutran i hela 6 dagar. Min kropp verkar köra sitt eget race oavsett sprutorna, cykeln såg ut ungefär som en naturlig cykel hade gjort kan man säga. Jag ägglossar varje cykel, ofta på CD 11-13, så alltid snabbt. Och oftast 1-2 folliklar. Sedan 15 dagars lutealfas. Så för mig känns det som IVF snarare förstör än hjälper :(.
Men vad fan då :(
Tar du letrozol innan sprutor? Jag har upptäkt, kanske inte så konstigt, att jag kan reglera när jag får ÄL beroende på vilken dag jag börjar med letrozol, kliniken menar att kroppen kan bete sig olika, olika cyklar men som sagt, man känner ju sin kropp.
Nej ingen letrozol eller nedreglering, endast korta protokollet med gonal-f. Kanske det som är problemet, mina egna hormoner stör kanske.
Jag har oregelbunden cykel (28-35 dagar inte så farligt egentligen) och får ibland inte utslag på ÄL stickor, även om alla prover såg bra ut och att jag rent teoretiskt utifrån alla prover får normal ÄL så är det nåt där som inte stämmer.
Jag körde också korta protokollet men tog ändå letrozl för att kontrollera att ÄL faktiskt skulle bli av i rätt tid (inte dag 22 tex), tillsammans med slemhinnan osv.
Hoppas läkarna tar åt sig och lyssnar nu! Och att du får rätt hjälp