Tidigt vul - neg info
Hej!
Jag var på mitt första vul idag efter att ha plussat förra veckan. Anledningen för att vi bokade vul var för att jag dagen efter plus(fredag 20/7) fick rosa flytningar en dag och ville se att allt är OK.
Jag har PCOS och väldigt oregelbunden mens ? samt aldrig kortare än 35 dagars cykel, men min senaste mens första dag var 5/6 så är beräknad att vara i vecka 8 men är mycket tveksam till detta.
Inne på vul så säger läkaren att det finns en graviditet i livmodern men att den är oroväckande liten.
Sedan säger han:
Så antingen är barnet sjukt och det var därför du fick blödningen eller så är graviditeten inte så långt gången som du trodde. Och jag tror inte det är det senare alternativet!
På riktigt han sa så! Med så otrevlig och arrogant ton som han fortsatte ha resten av samtalet.
HUR kan man göra den ?diagnosen? utan ett fullständigt informationsunderlag? Det enda han visste var storleken på ?bebisen? och att första dagen i min senaste mens var 5/6.
Till exempel gjorde jag två neg test för två veckor sedan (early detection-test dessutom). Det talar ju för att graviditeten inte är så långt gången? Plus PCOS och oregelbunden mens. Men inget av detta hann jag berätta för så fort jag ville säga något sa han bara att det är ?onödigt att spekulera?. Alltså vi pratar ändå relevant info?
Ska tillbaka dit om en vecka och jag känner mig så hämndlysten typ. Jag och lilla grynet där inne ska visa honom att han hade fel!