Tidigt vul - neg info
[quote=78918796][quote-nick]Längtar88 skrev 2018-07-28 12:40:07 följande:[/quote-nick]
Större när de är 6 veckor eller 8 som ni räknat? För om de är mindre än 8 veckor är de inte konstigt när du har lång cykel. Gissar helt utan större kunskap att du borde vara 2 veckor kortare dvs runt v 6? Är väl inte supervanligt men inte omöjligt att få negativt dagarna runt utebliven mens beroende på hormonnivå och när testet togs osv? Om de är mindre än v 6 hur mycket var det som sågs på skärmen då? Har jag fel eller är de inte så att i v 6 är de ovanligt (omöjligt?? Redan börjat glömma) att se ett hjärta slå men v 8 slår nog alla när de är dom de ska? Så om läkaren baserade sitt uttal enbart på längd hade jag ignorerat honom helt.
Gällande längden har jag två erfarenheter, en när jag hade en dålig känsla och läkaren försökte få mig tro jag räknat fel (och plussade dagen efter befruktning?!) för att hjärtat slog. Den ggn hade magkänslan rätt tyvärr vilket upptäcktes några veckor senare. Jag visste om att nått var fel, hela kroppen skrek att det är fel! Den känslan är HELT annat än normal oro.
Andra gången gjorde jag tidigt vul för att jag bara var rädd, ingen dålig känsla utan orolig och rädd bara som de flesta gravida är. Vågade inte riktigt tro de skulle gå vägen.
Då var fostret dubbelt så lång som de borde vara men inget den läkaren brydde sig om. De är så olika fick jag till svar. Besök en vecka senare och då var fostret rätt längd, dvs växt väldigt lite men med tickande hjärta. Självklart trodde jag de var illa att den inte växt mer men läkarna sa då att dom inte bryr sig om längden så här tidigt. Jag vet inte hur de är ang längden men den gången resulterade i min lilla flicka så jag är tveksam att längden har så stor betydelse så tidigt?
Jag skriver de här för att så här tidigt är de nästan omöjligt att säga nått. Hur hemskt de än känns är alla maktlösa. De finns alltid skräckhistorier men de är så otroligt sällan. Jag nämner min för att du ska se att läkare INTE vet allt som dom tror. Lika säker som din läkare var att nått inte stämmer var min att allt var bra vad jag än sa. Försök lita på din kropp och lita på att den vet vad den gör oavsett hur läkaren skrämde dig. Dom vet inte allt!
Säg gärna hur det gick efter nästa besök och grattis till graviditeten! :)
[/
Läkaren hade beräknat att befruktningen skett för 6 v sen, och att jag var i v 8 alltså :) men är säker på att han har fel. Skriver på fredag efter besöket :) och tack för ditt stöd!