• New  Dawn

Hur får man igång lusten igen?

Anonym (Barriärer) skrev 2018-07-28 23:50:23 följande:

För min del var det emotionella barriärer, rädslor, gammalt bagage som behövde vädras, han behövde bekräfta att vi har kärlek, att det inte är specifikt "sex" att det är då så mycket större. Sen grät jag ut om svårigheter i mina rädslor att bli sårad och livet allt som allt och hur tufft det varit. Han mötte mig i allting och gav mig enormt bekräftelse i de bitar jag behövde, efter det har min kropp varit som besatt av hans, och jag är som kär på nytt.

För mig är det alltså saker i mig som sätter upp hinder så att jag stöter ifrån det intima, det är obehagligt att vara intim när man inte är det emotionellt och själsligt, de alla tre hör ihop för mig.

Grattis till en fin man! Jag tror också det är viktigt med den emotionella närheten.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

Jag tror det bästa är om ni kan försöka satsa på njutning. Någon typ av njutning, utan krav på sex. Försök att ni kan närma er, och njuta av, även erogena/intima kroppsdelar utan att det måste leda till sex...

Tänk på att samlag inte måste vara det centrala.

Sedan tror jag det är viktigt att du försöker se helheten. Är det annat som brister mellan er. Omtanke, förståelse, eller kanske tom kärlek?

Onanerar du?

• New  Dawn
    Anonym (Önskar lust) skrev 2018-07-29 11:17:36 följande:

Ibland kramas vi nakna utan att ha sex, men mannen blir bara otroligt frustrerad och på dåligt humör om man hetsar upp honom utan att han sen får utlopp för det.

Vi har det överlag bra, men visst finns vardagströttheten som kommer när man har barn och hushåll att ta hand om.

Jag onanerar sällan. Händer om jag har väldigt svårt att somna och behöver slappna av, men då handlar det om en snabb orgasm.

Du kan inte tillfredställa honom då? Så behöver han inte bli frustrerad?

Har du mer lust om du får vila?
Svar på tråden Hur får man igång lusten igen?