Sen 11 månaders
Ge det tid, vissa är lite senare än andra. Oroade mig för min son jag med. Han kröp inte (förrän efter han börjat gå), utan ålade/hasade istället. Gick inte "ordentligt" (alltså mer än något steg) förrän han var 13,5 månader. Slog ihop klossar vid 12,5 månader. Klappade händerna typ då. Började först jollra nyanserat efter 18 månader. Så jag var liksom övertygat om att det var något som inte stämde...
Sedan kom utvecklingen som från en klar himmel runt 2 år. Han började prata mer och mer. Hoppa. Klättra. Rita cirklar. Cykla med trehjuling. Sjunga hela sånger. O.s.v.
Nu vid 2,5 pratar han i tre-fyraordsmeningar på svenska och engelska. Kan hela alfabetet på engelska. Kan räkna till tjugo på svenska och engelska. Klättrar HÖGT. Cyklar på tvåhjuling med stödhjul. Kan hoppa på en fot. Kan alla färger. Ganska tidig helt plötsligt med andra ord!
Fram tills nästan 22-23 månader var jag dock helt övertygad om att något inte stod helt rätt till... Så låt det ta sin tid! Om inte BVC oroar sig så tycker jag inte att du behöver göra det heller