Anonym (?) skrev 2018-07-31 17:57:35 följande:
Isåfall klarar dom inte yrket... Herregud, en universitetsutbildning handlar inte om att få ?alla rätt på provet? genom att plugga natten innan.
Tvivlar på att du är psykolog.
Det viktigaste med att vara psykolog är att du kan förstå andra människor. Visst du kanske inte ska jobba med typ psykoanalys eller snabba svåra bedömningar som ointelligent men att hålla kbt-behandlingar klarar vem som helst som är relativt normalbegåvad vilket TS är. Det är inte det minsta svårt.
Är man inte så smart så räcker det inte med att plugga kvällen innan nej utan man får plugga och sätta sig in i det mer men det går ju absolut. Ointelligenta personer kan också lära sig saker du vet. Ibland är de tom bättre på det är de som haft lätt för sig och aldrig lärt sig studieteknik. Ts har bra betyg och kommer inte ha något problem med kurserna på psykologprogrammet.
Varför tror du inte jag är psykolog? Har inte bara psykolog-examen utan även legitimation. Men ja, jag är högintelligent och behövde inte plugga till tentorna. Förstod/lärde mig allt på föreläsningarna. Hade jag inte gjort det hade jag självklart pluggat till dem.