Inlägg från: Anonym (Lätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lätt)

Är rädd att jag är för dum för att plugga till psykolog?

Som rubriken lyder. Jag har bra betyg så jag kan komma in på psykologprogrammet men är orolig att jag är för dum (fick ganska dåligt resultat på hp).

Är det mkt laborationer/övningar på programmet eller kan man läsa sig till det mesta?

• Svar på tråden Är rädd att jag är för dum för att plugga till psykolog?
  • Anonym (Lätt)

Ok tack för svaren.

Jag ser mig själv som ganska dum, vet inte hur jag lyckades plugga mig till höga betyg i gymnasiet...

• Anonym (Lätt)

Har inga problem med traggla igenom text på engelska... Är mest "dum" när det gäller statistik, diagram, matte etc

• Anonym (Lätt)

Bra. Vad är det roligaste med att läsa till psykolog?

Är det långa dagar?

• Anonym (Lätt)
    Anonym (H) skrev 2018-07-31 16:42:11 följande:

Du känner dig bäst själv. Tycker du att du är dum, så är du nog det. Att plugga sig till höga betyg kan många göra. Det behöver inte betyda att man är smart. 

Så gå på din känsla, tycker jag.

Tack, min känsla är att du inte vet vad du talar om.
  • Anonym (Lätt)
    Anonym (H) skrev 2018-07-31 17:29:25 följande:

OK, vad handlar din tråd om då? Det är ju också ett tecken, att du inte kan formulera dig skriftligt så att folk förstår. 

Men, men, om du inte är för dum för att plugga till psykolog, så starta inte en tråd där du undrar om du är det. Det är dumt.

Är du psykologstuderande själv?

Du verkar väldigt bitter. Alla kan inte läsa sig till höga betyg.

Jag undrar för många skriver högt på hp och det gjorde inte jag.
  • Anonym (Lätt)
    Anonym (H) skrev 2018-07-31 17:35:20 följande:

Varför skulle jag vara bitter? Verkar vara ett standardsvar när TS inte håller med om det man skriver. 

Du valde fel titel på din trådstart, om den skulle handla om högskoleprovet.

Jag får faktiskt välja titel själv såsom jag önskar...
  • Anonym (Lätt)

Fler som är bittra? Hur gamla är ni?

• Anonym (Lätt)
    Anonym (suck) skrev 2018-07-31 17:45:16 följande:

Usch vilken vidrig människa du måste vara. Ts har uppenbarligen lågt självförtroende/självkänsla och behöver stöd. 

Det är klart du kommer att klara det Ts, du kommer att bygga upp ditt självförtroende med tiden. 

Tack, det var en fin kommentar. Jag tror jag har väldigt taskigt självförtroende och kanske ska vänta med att hoppa på utbildning ett tag och jobba på det först ...
  • Anonym (Lätt)
    Anonym (Psykolog) skrev 2018-07-31 17:48:47 följande:

Alltså TS var inte orolig. Jag har pluggat till psykolog och vi hade 2 personer i klassen som var ganska ointelligenta, absolut under 100 iq. De klarade också utbildningen fast fick kanske göra någon omtenta och plugga mer än andra.

Är du högintelligent klarar du den utan att behöva plugga alls till tentorna så jämför med det.

Det är inte en svår utbildning. Mycket mycket lättare än tex läkare, jurist, kemist etc.

Tack!
  • Anonym (Lätt)

Alltså TS var inte orolig. Jag har pluggat till psykolog och vi hade 2 personer i klassen som var ganska ointelligenta, absolut under 100 iq. De klarade också utbildningen fast fick kanske göra någon omtenta och plugga mer än andra.

Är du högintelligent klarar du den utan att behöva plugga alls till tentorna så jämför med det.

Det är inte en svår utbildning. Mycket mycket lättare än tex läkare, jurist, kemist etc.

Tack!
  • Anonym (Lätt)

Tack!
Svar på tråden Är rädd att jag är för dum för att plugga till psykolog?