FDFMGA skrev 2018-07-31 16:42:52 följande:
Varför så kränkt?
Det var du som ville beväpna dig med kniv - eller hur?
Och du som skrev att det är olagligt att försöka skydda sig i Sverige.
Det är det inte, däremot har vi en lagstiftning som försöker skydda oss mot folk som springer omkring beväpnade med kniv.
Det tycker jag är bra!
Jag blir kränkt för att varje gång jag uttalar mig om att jag känner mig otrygg, så ska det alltid komma något as och misstänkliggöra mig, eller håna mig endast för att de lever i ett tryggt område där de kan leva normalt.
Jag som är orolig varje gång jag behöver gå hem sent, eller har ont i magen varje gång jag behöver ta ut pengar i bankomat blir ganska trött på folk som tror att jag är någon hemlig SDare, en som sitter hemma och gnuggar händerna för allt hat jag ska sprida. Sådana människor äcklar mig ganska mycket, självgoda äckel som tror de är så moraliskt överlägsna efter de "sett statistik" som visar på hur tryggt allting är.
Ja jag funderar på kniv då jag inte har så mycket annat val, blir jag omringad av tre andra så hjälper inte muskler särskillt mycket, känns inte heller så kul att ge bort de få ägodelar man har till några vidriga smuts som sen aldrig kommer åka fast. Men jag vet inte, jag kan ju alltid glädja mig åt hur förbannat tryggt allting är.