Inlägg från: Navona |Visa alla inlägg
  • Navona

Älvsbyhus

Hej hej!

Jag skulle vilja veta vad ni tycker om Älvsbyhusen? Fördelar och nackdelar.
    Vi har kollat på Älvsbyhus hemsida och fastnat för en del modeller, på hemsidan verkar allt vara jättebra och inte speciellt dyrt, men är det verkligen så bra?

Vi funderar på att köpa hus och frågan är om det är värt att köpa ett hus från 60-talet för runt 1 miljon kronor när man kan få ett helt nytt hus för ungefär samma pris!?

• Svar på tråden Älvsbyhus
  • Navona

Milva: Jag håller med dig, i ett begagnat hus så finns ju redan allt och risken finns ju att det blir väldigt dyrt om man bygger ett nytt hus, det är det som tar emot lite.
    Nu vet jag inte exakt vad tomterna kostar här i Kiruna men jag har hört summor runt 200 000 kr och då är allt klart (avlopp och sånt) men jag vet inte om det stämmer så det måste vi såklart kolla upp innan vi på allvar funderar på att bygga ett hus.

Drömmen hade ju varit att huset och tomten tillsammans kostade 900 000 kr =) men men, det är bara att fortsätta att drömma.

• Navona

Undraren: När man läser på hemsidan så verkar det som att det är riktigt bra grejer som följer med i huset, men så brukar det ju sällan vara. Jag har beställt katalogen så förhoppningsvis står det lite mer utförligt vad det är som följer med i huset.

• Navona

Tildalina: I katalogen och på hemsidan står det att kyl, frys och spis ingår. Jag har kopierat texten som står på hemsidan:
    "Priserna gäller färdigt hus, enl. leveransbeskrivning, inklusive monterad standardgrund, el, vvs, mattläggning, invändig målning, tapetsering, spis, kyl och frys. Ett års villaförsäkring samt tio års byggfelsförsäkring ingår."

Det låter konstigt om ni behöver betala extra för vitvarorna och köket.

• Navona

Tildalina: I katalogen och på hemsidan står det att kyl, frys och spis ingår. Jag har kopierat texten som står på hemsidan:
    "Priserna gäller färdigt hus, enl. leveransbeskrivning, inklusive monterad standardgrund, el, vvs, mattläggning, invändig målning, tapetsering, spis, kyl och frys. Ett års villaförsäkring samt tio års byggfelsförsäkring ingår."

Det låter konstigt om ni behöver betala extra för vitvarorna och köket.

Svar på tråden Älvsbyhus