• Nyckelpigan03

    Hjälp, är jag gravid?

    Hej, jag är en femtonårig tjej som har haft mens i drygt 2 år. Den har varit hyfsat regelbunden de senaste månaderna, men nu är den nästan en vecka sen. Jag hade något som kan ha varit en mellanblödning för ett tag sen, en liten blodklump bara. Men kan kanske också ha varit tecken på graviditet, en så kallad nidblödning? För snart tre veckor sen var jag med en kille. Vi hade inte samlag, men möjligtvis kan jag ha fått lite av hans försats i mig via hans fingrar. Jag är nu orolig för att jag kan vara gravid. Detta var sista dagen av min mens, och borde haft ägglossning strax efter (har en rätt kort cykel). Jag har ingen ungdomsmottagning nära, och inte heller någon jag vågar prata om detta med. Jag har googlat (vilket jag vet är dumt) symptom för graviditet och vissa stämmer men inte många. Min senaste mens började för nästan en månad sen. Snälla hjälp. Jag har typ panik, vill verkligen inte att någon ska få reda på detta då jag inte borde varit med killen till att börja med. Har inte heller möjlighet att göra graviditetstest. Hur stor är risken att jag är gravid?

  • Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?
  • Anonym (-)

    Nej jag tror inte att du behöver vara orolig. 

    Varför kan du inte ta ett gravtest? 

  • Nyckelpigan03

    Kan inte ta gravtest eftersom jag bor långt ifrån både apotek och ungdomsmottagning, och inte kan ta mig dit utan att mina föräldrar undrar. Borde kunna få tag på det när skolan börjar igen, men det dröjer 3 veckor. Men är lättad om du inte tror att jag är gravid. Har läst så mycket olika saker på internet...

  • Anonym (-)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 21:15:34 följande:

    Kan inte ta gravtest eftersom jag bor långt ifrån både apotek och ungdomsmottagning, och inte kan ta mig dit utan att mina föräldrar undrar. Borde kunna få tag på det när skolan börjar igen, men det dröjer 3 veckor. Men är lättad om du inte tror att jag är gravid. Har läst så mycket olika saker på internet...


    Hur skulle hans försats ha kommit på hans fingrar? Onanerade han innan? Och antar att han pullade dig? 

    Frågar eftersom det är lättare att "tro" saker då. 
  • Nyckelpigan03
    Anonym (-) skrev 2018-08-03 21:26:41 följande:

    Hur skulle hans försats ha kommit på hans fingrar? Onanerade han innan? Och antar att han pullade dig? 

    Frågar eftersom det är lättare att "tro" saker då. 


    Jag runkade av honom samtidigt som han pullade mig, men är möjligt att jag fått lite försatsen i sidan.
  • Anonym (-)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 21:31:44 följande:
    Jag runkade av honom samtidigt som han pullade mig, men är möjligt att jag fått lite försatsen i sidan.
    Ja det är väldigt långsökt.
  • Nyckelpigan03

    Vet att det är långsökt, men undrar då varför jag fick en liten blödning? Brukar aldrig blöda förutom mensen. Och den brukar aldrig vara såhär sen. Vet att oro och stress kan skjuta upp den, men blev inte orolig förrän den var ett par dagar sen?

  • Anonym (-)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 21:38:27 följande:

    Vet att det är långsökt, men undrar då varför jag fick en liten blödning? Brukar aldrig blöda förutom mensen. Och den brukar aldrig vara såhär sen. Vet att oro och stress kan skjuta upp den, men blev inte orolig förrän den var ett par dagar sen?


    Det är vanligt att få mellanblödningar, jag har oxå fått det. Jag tror inte att du behöver oroa dig. Mensen hoppar över en månad ibland, kroppen är konstig. 
  • Nyckelpigan03
    Anonym (-) skrev 2018-08-03 21:41:16 följande:

    Det är vanligt att få mellanblödningar, jag har oxå fått det. Jag tror inte att du behöver oroa dig. Mensen hoppar över en månad ibland, kroppen är konstig. 


    Tack, behövde höra det. Har mått så dåligt??
  • Anonym (-)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 21:45:06 följande:
    Tack, behövde höra det. Har mått så dåligt??
    Ja det kan vara så! Men det låter alldeles för långsökt om du bara runkat av honom. Det vore en grej om han kommit i din hand och sedan att du pullat dig själv, då finns det risk att det blivit något. 
Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?