• albinmik

    Konstig känsla i magen efter träning

    Hej!, Till och börja med vill jag säga att jag inte har tränat någonting förutom kondition(löpning) på väldigt länge. Sedan för en vecka sedan så fick jag för mig att köra ett par magövningar, och såklart så förväntade jag mig tuff träningsvärk några dagar framöver. Denna träningsvärk varade i ungefär 3 dagar, Efter dessa 3 dagar så har jag haft en konstig känsla i magen som inte riktigt går att beskriva, Tror det mest liknar träningsvärk men har aldrig haft liknande träningsvärk förut. Känslan kommer endast när jag stretchar/sträcker på mig, Börjar kännas som det kanske inte är träningsvärk och börjar bli lite orolig, Det gör inte ont utan det känns bara konstigt, detta har pågått i antal dagar nu. Tror ju själv bara att det är träningsvärk men skulle vilja veta om någon haft någon liknande känsla även fast jag inte förklarade så bra och om det gick över sedan. 

    Tack för svar på förhand :)
  • Svar på tråden Konstig känsla i magen efter träning
  • Ingrediensen

    Jag tror det är träningsvärk. Tycker själv det kan vara oerhört obehagligt om jag överanstränger magmusklerna. Alltså det är inte det övre sexpacket utan den innersta magmuskeln som det känns så obehagligt av. Som att man är sjuk. Träna mindre nästa gång.

Svar på tråden Konstig känsla i magen efter träning