• nadie2019

tidigt - men BF april

Hej, vet att jag är väldigt tidigt ute. 

Men då det här är första barnet och jag är orolig och glad och alla känslor samtidigt. så skulle det vara skönt att dela det, med någon/ några som sitter i ungefär samma situation. Någon som är väldigt tidig i sin graviditet men även vill dela med sig av den? 

• Svar på tråden tidigt - men BF april
  • Aniroma
    louisejohansson skrev 2018-08-07 09:17:22 följande:

Är i v.5 (4+2) och jag är såååå kissnödig nattetid.. inatt vaknade jag 03.30 och 06 och var tvungen att flyga upp på toa och kissa. Är det fler här som har det så tidigt?

4+1 här och japp, kissekiss på natten...
  • nadie2019
    Elineens skrev 2018-08-07 20:17:17 följande:

Åh grattis!

Jag bor i Linköping och är 34. Du då?

Vad roligt!

Stockholm och 27 :)
  • nadie2019
    Aniroma skrev 2018-08-07 21:07:32 följande:

4+1 här och japp, kissekiss på natten...

Hej! Så roligt :)

Vart bor du?
  • Jahajaa
    nadie2019 skrev 2018-08-07 19:24:13 följande:
    Vad menar du med tempa?
    Jag använde natural cycles innan som preventivmedel, och nu när vi försökte bli med barn använde jag det för att lättare bli gravid, se när man haft ägglossning m.m. Därför är jag i princip 100 på att jag hade ÄL den 19:e t.ex. :) 

Från mensen fram till ÄL är tempen låg, sen stiger den direkt efter ÄL och håller sig hög fram till mens, då sjunker den igen (dagen innan mens för mig). När man är gravid håller sig tempen hög :)
  • Jahajaa
    nadie2019 skrev 2018-08-07 18:02:02 följande:
    När du skriver (4+2) då menar du att fostret är två veckor, eller? För jag är i vecka 5+4 men jag vet att fostret är 2 v och cirka 4 dagar ;) stenkoll...

Nope inte det där med kissey, däremot mådde jag illa mycket först och ömma bröst. Men nu har jag mer molande värk..
    Borde du då inte vara i vecka 4+4 och inte 5+4? Har man lång cykel kan man inte räkna graviditeten från mensens första dag, utan ca 2 veckor innan ÄL.. Annars hade jag vart i vecka 5+6 istället för 4+5 :)
  • nadie2019
    Jahajaa skrev 2018-08-07 21:54:00 följande:

Jag använde natural cycles innan som preventivmedel, och nu när vi försökte bli med barn använde jag det för att lättare bli gravid, se när man haft ägglossning m.m. Därför är jag i princip 100 på att jag hade ÄL den 19:e t.ex. :) 

Från mensen fram till ÄL är tempen låg, sen stiger den direkt efter ÄL och håller sig hög fram till mens, då sjunker den igen (dagen innan mens för mig). När man är gravid håller sig tempen hög :)

Aha det visste jag inte. Vet inte vad min grundtemp är, men kollade och nu hade jag 37? Vad har du tex?
  • nadie2019
    Jahajaa skrev 2018-08-07 21:59:55 följande:

Borde du då inte vara i vecka 4+4 och inte 5+4? Har man lång cykel kan man inte räkna graviditeten från mensens första dag, utan ca 2 veckor innan ÄL.. Annars hade jag vart i vecka 5+6 istället för 4+5 :)

4+4 kanske stämmer bättre. Har lång cykel. Alltså jag vet ju när vi fick till det (20 juli) - men sen efter det vet inte hur man räknar? Alla säger olika så blir knäpp hehe
  • siiaa

Hej!

En till här som har plussat, bf 4-5/4 :) Jag hade dock två små blödningar förra veckan så är väldigt orolig över missfall :/ motvärk och ömma bröst är väl de enda symtomen jag känner.

• Jahajaa
    nadie2019 skrev 2018-08-08 06:21:43 följande:

Aha det visste jag inte. Vet inte vad min grundtemp är, men kollade och nu hade jag 37? Vad har du tex?

Det är rätt kul för man lär sig mycket om sin cykel och kropp genom tempning :) dock ska man alltid ta tempen samma tid varje dag, direkt när man vaknat för att den ska stämma, sen undrar dagen kan den variera :) jag ligger rätt lågt i basaltemp, men innan ÄL brukar jag ha mellan 35,8-36,0 och efter ÄL 36,5-36,6 ungefär. Nu ligger den runt 36,7 hela tiden
Svar på tråden tidigt - men BF april