Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

När sov era barn i eget rum?

Vet inte . Vår son är 2,5 och vi samsover fortfarande. Vi nattar honom båda två tillsammans med saga och gos. Det blir troligen bara ett barn för oss och vi tycker att gemensam nattning och samsovning är ett mysigt sätt att stärka familjebanden (vi går ut ur rummet när han somnat men han vaknar sällan, bara ibland litegrann runt midnatt och då är vi ju i sängen så han tror ju att vi är där hela tiden).

Det blir säkert en process när han ska somna i egen säng men det får vi ta då. Planerar att introducera detta på ett positivt sätt när vi ska flytta så att han får eget rum (bor i en tvåa nu så det passar bra att vi alla sover gott tillsammans). Jag känner mig inte heller riktigt redo att inte sova med barnet och det vanligaste verkar vara att barnen sedan kommer in och sover typ halva natten hos föräldrarna ändå, så jag ser inte vad den stora skillnaden är . Får se hur det känns när vi ska flytta, om jag är redo då. Men det är klart svårare när man inte är överens. Vad säger din man?

Svar på tråden När sov era barn i eget rum?