Inlägg från: Anonym (Förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår dig)

Grannfrun knäcker vårt förhållande.

Jag hade känt likadant. Vad ska hon hålla på och springa där för? Men jag är också svartsjukt lagd, och min sambo som är den trogna typen hade blivit mycket förolämpad och arg om jag nämnde det. Försök att lita på honom. Snart börjar jobbet igen och då lär de väl inte träffas så ofta.

• Anonym (Förstår dig)
    cindyrella skrev 2018-08-06 19:05:32 följande:

Limajo .....Jag vart ledsen när jag återigen kom på dem när de stog bakom hörnet o pratade.Hon som vanligt iförd el liten bikini. Gick bara därifrån för jag ville inte visa att jag grät. När han sedan kom in igen så så jag till honom som det var, att jag känner mig orolig och blir väldigt ledsen. Då frågade han vad fan jag antydde. Jag svarade att jag antyder ingenting men det hela känns väldigt obekvämt och jag mår dåligt. Då blev han arg o så till mig att sluta vara så löjlig.

Precis så hade min sambo också reagerat. Om du ser det från den ljusa sidan och antar att han varken är attraherad eller intresserad av grannfrun, trots bikinin, utan bara älskar dig. Då kan man förstå att det är irriterande att bli grundlöst anklagad för något.
  • Anonym (Förstår dig)

Vill betona att en person som är väldigt trogen och ser det som helt otänkbart att hen någonsin skulle vara otrogen, faktiskt blir väldigt upprörd, sårad, ledsen och arg om man antyder något annat. En sådan person blir väldigt ledsen över att man ens kan tänka tanken att hen skulle vilja vara med någon annan och tar det som ett ifrågasättande av relationens fundament. Jag är själv svartsjukt lagd och har fått mig några ordentliga tankeställare när jag blivit sotis på min mycket trogna sambos kvinnliga vänskapsrelationer (som existerade innan vi träffades). Jag har helt lagt ner projekt svartsjuka men har heller ingen anledning att vara svartsjuk. Att killen i det här fallet reagerar starkt ska alltså inte tas som bevis för att han är otrogen. Däremot tycker jag också att det är märkligt att han står och tisslar och tasslar bakom garaget med den lättklädda grannfrun. Har de något att snacka om kan de väl göra det inför öppen ridå.

• Anonym (Förstår dig)
    Bjoer skrev 2018-08-08 13:02:50 följande:

Särbos efter tre år? Really? DÄR har du problemet.

Tror jag också.
Svar på tråden Grannfrun knäcker vårt förhållande.