• Russianwoman23

    Är det ok att min sambo tar 99,9% av min lön?

    Jag och min sambo kom överens att ha gemensam ekonomi. Dock så tar han alltid ca 99% av det jag tjänar till räkningar osv så jag får endast ca ett par hundralappar av det jag tjänar. Tycker ni detta är ok? Har varit på honom att vi borde dela upp det mer o betala 50/50 var för sig, men det vill han inte. Vad ska jag göra? Känns som om jag inte får något för det jag kämpar för..

  • Svar på tråden Är det ok att min sambo tar 99,9% av min lön?
  • Anonym (Okej)

    På vilket sätt har ni då gemensam ekonomi tycker du? Vad går hans lön till? Har du inte tillgång till hans också? Annars har ni ju inte direkt gemensam ekonomi. Sluta föra över din lön till honom!

  • Russianwoman23
    Anonym (Okej) skrev 2018-08-09 06:09:57 följande:

    På vilket sätt har ni då gemensam ekonomi tycker du? Vad går hans lön till? Har du inte tillgång till hans också? Annars har ni ju inte direkt gemensam ekonomi. Sluta föra över din lön till honom!


    Tycker inte vi har någon gemensam ekonomi alls. Hans lön går till hans skulder,mat osv. Har inte tillgång till hans lön.
  • Anonym (Okej)
    Russianwoman23 skrev 2018-08-09 06:12:42 följande:

    Tycker inte vi har någon gemensam ekonomi alls. Hans lön går till hans skulder,mat osv. Har inte tillgång till hans lön.


    Då skulle jag inte anse att ni har gemensam ekonomi alls faktiskt. Gemensam ekonomi för mig är ett konto dit bådas lön går, samt ett varsitt betalkort kopplat till det kontot. Eller liknande upplägg. Varför för du över din lön till honom överhuvudtaget när det är på detta vis?
  • Anonym (..)

    Fast alltså det låter ju inte delat alls.

    Låt honom inte vara en igel på dig. Du bestämmer över din ekonomi, om du vill ha den delad eller inte. Använd endast ditt egna konto är mitt tips..

  • Russianwoman23
    Anonym (Okej) skrev 2018-08-09 06:15:06 följande:

    Då skulle jag inte anse att ni har gemensam ekonomi alls faktiskt. Gemensam ekonomi för mig är ett konto dit bådas lön går, samt ett varsitt betalkort kopplat till det kontot. Eller liknande upplägg. Varför för du över din lön till honom överhuvudtaget när det är på detta vis?


    Får inte bo kvar i lägenheten om jag inte betalar in min lön till honom. Men han har 0 koll på att betala räkningar i tid så min lön är ibland mysteriskt nog slut när räkningar måste betalas.
  • Anonym (Okej)
    Russianwoman23 skrev 2018-08-09 06:19:18 följande:

    Får inte bo kvar i lägenheten om jag inte betalar in min lön till honom. Men han har 0 koll på att betala räkningar i tid så min lön är ibland mysteriskt nog slut när räkningar måste betalas.


    Skaffa dig en egen lägenhet då och lämna fanskapet?
  • asta66
    Anonym (Okej) skrev 2018-08-09 06:09:57 följande:

    På vilket sätt har ni då gemensam ekonomi tycker du? Vad går hans lön till? Har du inte tillgång till hans också? Annars har ni ju inte direkt gemensam ekonomi. Sluta föra över din lön till honom!


    Exakt! Han är ju en jävla parasit.
  • Anonym (Man 47)

    nej inte alls ok ...du borde betala halva hyran.

    låter som du bor ihop med ett svin.

    Skulle nog fundera på att hitta en egen lägenhet å lämna ett sådant svin.

Svar på tråden Är det ok att min sambo tar 99,9% av min lön?