Russianwoman23 skrev 2018-08-09 06:19:18 följande:
Får inte bo kvar i lägenheten om jag inte betalar in min lön till honom. Men han har 0 koll på att betala räkningar i tid så min lön är ibland mysteriskt nog slut när räkningar måste betalas.
Vad han gör är att han lägger beslag på hela din lön, och använder både din och sin egen lön till vad han anser är bäst för hans egen del. Detta är helt uppåt väggarna!
Sina egna räkningar betalar man själv från sin egen lön. Hyra, el och andra gemensamma kostnader delar man på. 50/50 är normalt. Matpengarna kan man kanske lägga 1500 kr per man på ett ICA-kort eller liknande. Det som blir över efter det är ens absolut egna pengar som man gör vad man vill med. Man kan spara till en resa, man kan sätta in på banken, man kan köpa roliga saker etc etc.
Vad din kille gör är att han stjäl av dig. Du är alldeles för naiv och godtrogen. Ta tag i din egen ekonomi. Nu. Hotar han med att slänga ut dig, så gör slut helt enkelt. Flytta till en kompis eller vad fan som helst. Men din kille utnyttjar dig så in i hoppsan!