Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Får ni ofta överraskningar av er partner?

Jag är den som gör överraskningar mest, men det stör inte mig, min sambo visar kärlek på andra språk. När man kollar på de 5 kärleksspråken :

- Komplimanger

- Överraskningar

- Gåvor

- Beröring

- Upplevelser

Så är hans språk främst komplimanger, beröring och upplevelser.

Han berättade att han var ihop med en som hela tiden krävde att få det hon förväntade för "annars var han en dålig partner som inte älskade henne" och ständig besvikelse, men att han ser att vi har något äkta så han måste inte bevisa vår kärlek med massa ytligheter och det tycker han är jätteskönt.

Mitt tips är jämför inte. Värdera inte. Ge för att ge eller ge inte alls, finns inget värre än människor som påstår de ger för att göra andra glada när allt det handlar om är vad de kräver tillbaka usch!

• Anonym (C)
    Fjäril kär skrev 2018-08-10 10:29:46 följande:

Alla män är inte mycket för såna typer av överraskningar.

Du har kanske orealistiska förväntningar på vad just HAN kan . Är han ingen sån kille så kan du inte heller förvänta dig såna saker.

Min man är ingen romantiker alls, men däremot GÖR han saker för att han älskar mig. Och då visar omsorg i form av frukost på sängen, han tankar min bil, han köper bindor vid mens, masserar min onda rygg, lämnar färdig frukost på morgonen när han går före mig, letar reda på billiga försäkringar/what ever, bjuder på middag osv osv

Blommor och uppvakta på högtidsdagar gör han typ aldrig spontant, har fått trisslotter när jag fyller år.

Juste tack för påminnelsen om den femte, tjänster var det!

Min man har 15% tjänster, 10% komplimanger, 45 % fysisk beröring och 30% kvalitetstid i sitt kärleksspråk

Jag har 10 % komplimanger, 10 % tjänster, 30 % fysisk beröring 25% överraskningar och 25 % kvalitetstid
  • Anonym (C)
    Fjäril kär skrev 2018-08-10 10:29:46 följande:

Alla män är inte mycket för såna typer av överraskningar.

Du har kanske orealistiska förväntningar på vad just HAN kan . Är han ingen sån kille så kan du inte heller förvänta dig såna saker.

Min man är ingen romantiker alls, men däremot GÖR han saker för att han älskar mig. Och då visar omsorg i form av frukost på sängen, han tankar min bil, han köper bindor vid mens, masserar min onda rygg, lämnar färdig frukost på morgonen när han går före mig, letar reda på billiga försäkringar/what ever, bjuder på middag osv osv

Blommor och uppvakta på högtidsdagar gör han typ aldrig spontant, har fått trisslotter när jag fyller år.

Samma här. Han har sagt rakt ut han gör aldrig överraskningar och romantiska saker för mig, då har jag svarat ett liknande svar såhär:

Jag tycker du är jätteromantisk, du stryker på min rygg varje dag, du hjälper mig med mina ledbesvär, du lagar mat när ingen av oss orkar, du hämtar saker åt mig, du tar initiativ till upplevelser vi kan ha tillsammans, du vill umgås med mig och spendera tid med mig, du håller om mig du finns där för mig du kysser mig du värmer mig du tänder på mig du gör uppoffringar för mig du accepterar mig som jag är du kallar mig vacker och fin och underbar varje dag och visar hur mycket du uppskattar mig, du kan gråta i mina armar jag kan gråta i dina, du vill göra kreativa lösningar i vårt hem med mig du låter mig använda din skruvdragare du inte låter någon röra du släpper på kontrollen och visar öppet dina känslor, du vill duscha och bada med mig, du tar ansvar och städar med mig i hemmet, du är den mest romantiska man jag någonsin mött för du gör allt det här utan att kräva något tillbaka förutom att jag vet att jag måste våga prata med dig och våga komma till dig, inte stänga in och tro att ingen finns där för mig, för du finns för mig, alltid.
  • Anonym (C)

Vill också säga att för mig är inte romantik att få blommor smycken eller choklad det kan vem som helst ge mig utan att lägga särskilt mycket kärlek i den gåvan men min partner han vet vad jag Behöver, han sätter upp en ny hylla vid min sminkspegel för jag har sagt att jag skulle behöva mer utrymme. Han låter mig välja hur vår sovrumslampa ska se ut. Han vet vad som stressar mig han vet vad som lugnar mig och det kan bara någon som är romantisk på riktigt veta för romantik kräver ansträngning och att man lärt känna personen. Jag skulle bli mycket gladare om han och jag tillsammans hand i hand går och väljer en blomma båda tycker om. Det är true romance.

• Anonym (C)
    Fjäril kär skrev 2018-08-10 12:53:08 följande:

Sen får du kanske tänka på att era egna privata högtidsdagar (förlovning, flytta-ihop-dagen, första kyssen etc) bara är något som finns om ni VÄLJER att fira dom. Då ska det vara en tydlig överenskommelse att den dagen ska uppmärksammas.

Det blir lite fel om du vill ha en present på en sån dag och han inte ens vet vad det är frågan om.

Exakt. När min svägerska frågade "när blev ni tillsammans?"

Svarade min man "någon gång i början av sommaren"

Hon: men vilket datum menar jag??"

Jag: vi har inget bestämt datum det var i slutet på maj runt 25-27e

Hon: men när firar ni då?

Jag: varje somnar? :)

Har varit jättepetigt med årsdagen och sånt i tidigare relationer men min man tycker det datumet kvittar det var momenten som avgjorde vår kärlek så det är det vi firar genom att minnas och prata om de ögonblicken och ta oss tillbaka dit. Vi firar vår kärlek hela tiden, i komplimanger i överraskning i initiativ,i närhet , i fina minnen och upplevelser.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2018-08-11 14:00:45 följande:

Exakt. När min svägerska frågade "när blev ni tillsammans?"

Svarade min man "någon gång i början av sommaren"

Hon: men vilket datum menar jag??"

Jag: vi har inget bestämt datum det var i slutet på maj runt 25-27e

Hon: men när firar ni då?

Jag: varje somnar? :)

Har varit jättepetigt med årsdagen och sånt i tidigare relationer men min man tycker det datumet kvittar det var momenten som avgjorde vår kärlek så det är det vi firar genom att minnas och prata om de ögonblicken och ta oss tillbaka dit. Vi firar vår kärlek hela tiden, i komplimanger i överraskning i initiativ,i närhet , i fina minnen och upplevelser.

Vi ville inte bestämma vilket datum, för det var flera dagar med viktiga ögonblick så vi minns snarare den "perioden" varje slut på våren och varje början på sommaren.
  • Anonym (C)
    Anonym (JC) skrev 2018-08-11 13:29:04 följande:

Nej, tyvärr. Jag har överraskats en gång på ett år. Då fick jag ett par timmar på ett privat litet spa med honom. Hur mysigt som helst! Men jag hade hellre haft flera små överraskningar i vardagen såsom gulliga lappar, en ros på bordet när jag kom hem eller att bli kidnappad till stugan på landet över en helg.

Gud vad fint initiativ av honom! Vet han om vad du helst önskar att han kunde göra för dig?
  • Anonym (C)
    Anonym (längtar) skrev 2018-08-10 10:59:00 följande:

Okej, ja det är väl så. Vi är nog bara olika i det sättet! Ska försöka att inte övertänka så mycket men att få en Plopp-påse på vår första förlovningsdag var väl sådär :P 

Men tack för era svar! 

Du får se det så här hade du inte fått Plopp hade du inte fått han, så du får uppskatta att du har någon som ger dig plopp, gillar du Plopp? Har han snappat upp det från när ni haft myskväll tillsammans eller hur kom det sig just Plopp? Kan ju vara väldigt personligt om man nu älskar Plopp ;)
Svar på tråden Får ni ofta överraskningar av er partner?